FÓRMULA 1: La FIA canvia les zones de DRS per al GP de Miami i explica novetats de la pista

Augmentar el nombre de zones DRS, sempre que sigui possible, és una tendència cada cop més notable. A la nova pista de Miami, amb les rectes llargues, era previsible que el nombre de DRS Zones arribaria a les tres, cosa s’acaba de confirmar.

El primer punt de detecció està col·locat just després del revolt 8 de l’Autòdrom Internacional de Miami de 5.412 quilòmetres, amb activació entre les girs 9 i 11. La següent línia de detecció es troba a la sortida del revolt 16, amb l’activació a la llarga recta davant del revolt 17, mentre que la zona de detecció final es troba entre les corbes 17 i 18, seguida de l’activació per la recta principal.

Imagen

La velocitat màxima serà un actiu important per a la cursa, però l’últim sector sinuós requereix una bona càrrega aerodinàmica, per la qual cosa els equips hauran de trobar un compromís. No és correcte que els equips utilitzin configuracions de poca resistència, ja que el temps perdut a les seccions sinuoses pot ser massa gran, de manera que els entrenaments de divendres seran clau per trobar l’equilibri adequat.

Pel que fa a la carrera en si, Craig Wilson, cap de rendiment de vehicles de la FIA explica interessants detalls:

Els millors punts d’avançament seran gairebé segurs al final de les zones DRS, molt probablement les corbes 11 i 17, amb una possibilitat més incerta a la curva 1. A la primera volta, o després d’un reinici de la cursa, podríem veure alguns avançaments a la curva 4″.

Un aspecte inusual és que la pista de Miami conté una alta proporció de pedra calcària, que normalment no s’utilitza per a una pista de curses. La pedra calcària local de Florida té un alt contingut de sílice, la qual cosa la fa més dura i abrasiva del normal, de manera que s’ha utilitzat juntament amb una composició de barreja de granit.

«Els asfalts del circuit de carreres es produeixen amb una especificació i tolerància més alta que les superfícies normals de les carreteres i abans de la cursa, l’asfalt del circuit es ruixarà amb aigua per envellir artificialment la superfície de la pista i donar-li una sensació més fresca.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments