El campionat d’Europa sembla que aquest any està condemnat a deixar el cor trencat als aficionats i als pilots locals. A les Açores, Ricardo Moura va perdre una victòria que semblava segura, en l’última etapa, i ara a Canàries ha estat el torn del pilot local, Luís Monzón, que va perdre un ral·li que anava camí de guanyar.
Després del seu triomf a Fafe, Nil Solans va aconseguir la seva segona victòria de l’any, després que el pilot local Luís Monzón tingués una punxada. Solans, de nou al campionat després d’haver perdut la segona prova a les Açores per dificultats econòmiques, aconsegueix un gran botí de punts i un altra demostració de que es mereix un seient en aquest campionat.
Els problemes de posada a punt al seu VW Polo li van complicar l’inici de la prova, el matí d’obertura de la cursa amb Solans lluitant per evitar que els pneumàtics davanters del seu Volkswagen Polo GTI R5 s’escalfessin, tot i que la situació va millorar després d’alguns canvis de configuració.a l’assistència. Mentre que Monzón anava camí de la seva quarta victòria al ral·li Islas Canarias estava a la vista, després de superar el Solans per 3,0 en la primera cronometrada de dissabte, però el ‘desastre’ es va produir just a la següent especial.
El pilot canari de 56 anys va descobrir un «cargol» mal ajustat en una roda del seu Skoda Fabia Rally2 evo. No tenia temps de canviar la roda abans de l’especial i el pneumàtic cedia al cap de 4,3 km, portant a Monzón a l’abandonament.
Aleshores, Solans va ocupar la primera posició i va liderar amb 10,4 segons contra el pilot del Citroën C3 Rally2 Yoann Bonato, abans de l’últim tram, al qual va afrontar sense problemes aconseguint la seva segona victòria de l’any amb 11,2 segons d’avantatge:
És increïble guanyar aquí. He de donar les gràcies a tots, a tots els meus patrocinadors i també a l’equip. Aquesta victòria és absolutament per a ells, i sense ells no ho hauríem pogut aconseguir. Estàvem lluitant molt amb el cotxe perquè no teníem temps ni diners per fer una prova prèvia a l’esdeveniment, així que durant el ral·li hem estat canviant la configuració i millorant coses. Vull anar a Polònia, però a veure si podem trobar el suport per fer-ho»,
Llarena reduïa el desavantatge amb Bonato a només 0,7 segons abans de la Power Stage, i aconseguir així avançar al seu rival en l’últim tram per acabar el ral·li una dècima per davant del francès. D’aquesta manera, i com que Armindo Araújo no era a Canàries a defensar el lideratge del campionat, ara està en mans d’Efren Llarena.
Enrique Cruz va ser el millor pilot de les Illes Canàries i va acabar amb el seu Ford Fiesta Rally2 a 12,7 segons Bonato en quart lloc. Sisè i aconseguint molt bons registres trobem a uns altres catalans, Pep Bassas i Axel Coronado, que va celebrar el seu millor resultat a l’ERC.
Simone Campedelli va tenir un esdeveniment de clars i obscurs. El pilot italià va aconseguir dissabte la seva primera victòria en un tram des del Rally Roma Capitale del 2019, però va perdre tota opció amb la després de colpejar els rails, baixant del tercer al novè a la general. Campedelli va lluitar per aconseguir el cinquè lloc, acabant a 1m 28s del guanyador. Javier Pardo va cedir posicions a la tarda de l’última jornada, acabant vuitè, després d’un problema de turbo al seu Fabia.
Magnifica actuació dels francesos Guigou – Bronner al volant de l’Alpine A110. El primer dues rodes motrius per davant d’una gran quantitat de Rally2 amb tracció a les quatre rodes, demostrant que el cotxe francés és molt efectiu sobre l’asfalt.
Joan Vinyes i Igor Widlak van ser els únics que van acabar el ral·li a l’ERC Open i ERC3, rebent així els honors a les seves respectives classes. El francès Laurent Pellier guanyava les categories ERC4 i Junior ERC, amb Palomo i Xevi Moreno acabant quarts i tercers respectivament. Paulo Soria guanyava en la Toksport WRT Clio Trophy.
La competició torna a la terra al Ral·li de Polònia el mes vinent. La quarta prova té la seu a Mikołajki, prevista del 10 al 12 de juny.