RESISTÈNCIA: Lamborghini també s’apunta a la moda

  • És una altra gran marca que confirma la construcció d’un LMDh que podrà competir a Daytona i Le Mans.
  • Lamborghini ha confirmat que tindrà un prototip LMDh en pista el 2024.
  • Lamborghini no va revelar els seus socis tècnics per a la construcció del seu LMDh, però se sap que està en col·laboració amb el constructor francès Ligier Automotive.

El president i conseller delegat de Lamborghini, Stephan Winkelmann, va dir:

«Aquest pas cap al nivell més alt de les curses de cotxes esportius marca una fita important per a la nostra empresa. Lluitarem els millors, en les competicions més exigents. D’una banda, això donarà encara més visibilitat al nostre programa d’esports de motor, però també ens permetrà provar tecnologies futures: els nostres prototips LMDh es convertiran en el nostre laboratori obert més sofisticat sobre quatre rodes».

Lamborghini ja té un programa GT3 molt reeixit, amb presència a tot el món i amb màquines sempre competitives i lluitant pels millors llocs. A més, la marca italiana té la seva copa monomarca, el Super Trofeo, també a tot el món. S’espera que el programa LMDh de Lamborghini segueixi un concepte similar al GT3, proporcionant maquinària i suport tècnic a un equip privat. Així, la marca garanteix la seva presència, sense haver de crear un programa competitiu, aprofitant el coneixement de les estructures existents.

Giorgio Sanna, cap d’automobilisme, va confirmar que la marca vol un equip que la representi a banda i banda de l’Atlàntic.

«Sobre l’equip, comunicarem alguna cosa al final de la temporada. Ara és massa aviat. També per a pilots. L’objectiu és comptar amb un equip que gestionarà el programa IMSA i el programa WEC. Avui és massa aviat per parlar de més d’un equip, perquè des de la nostra perspectiva, LMDh no és tan senzill de gestionar com un GT3 [programa]. També l’esforç de l’empresa per donar suport a qualsevol altre equip de clients, o més d’un equip de clients, és quelcom que hem de posar en pràctica pas a pas. Així que al principi, segur que només començarem amb un equip«.

“La filosofia sempre serà la mateixa: no tenim la intenció de tenir un equip de fàbrica. Això significa un equip totalment recolzat pels aspectes econòmics i tècnics de la fàbrica. Però serà un equip de clients recolzat des de la fàbrica. En aquest cas, tot el focus i el poder de la fàbrica es concentraran en un mateix equip, almenys al principi”.

“LMDh o LMH és un programa car, de manera que no hi ha molts equips capaços de mantenir un programa pel seu compte sense el suport de la fàbrica. Hem d’analitzar molt bé si tenim capacitat per donar suport a més d’un equip. Un equip no vol dir que només tinguem un cotxe. Però la gestió i el suport tècnic als equips és una cosa que hem de valorar molt bé, inclosa la capacitat pel que fa a la producció dels cotxes”.

La marca italiana és la setena a apostar per la regulació LMDh, després d’Audi, Porsche, Acura, BMW, Cadillac i Alpine.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments