TURISMES: Cap de setmana de WTCR a Nordschleife

La cita alemanya del WTCR – Copa del Món de Turismes FIA – presenta un desafiament com pocs amb els seus 25.378 quilòmetres de circuit, 187 corbes i el canviant temps a les muntanyes Eifel es combinen per fer el desafiament més gran. Inaugurat el 1927, va ser la casa del GP d’Alemanya fins al terrible accident de Niki Lauda el 1976.

El Nordschleife de Nürburgring es va afegir al calendari del FIA WTCR del 2015 al 2017 com a part de l’ADAC 24h-Rennen weekend. El WTCR va tornar el 2018 i ha deixat molta acció des de llavors, incloent la derrota de Tiago Monteiro a Yvan Muller gairebé a la línia de meta.

Els 25,378 quilòmetres del Nordschleife del Nurburgring impliquen un format una mica diferent de l’usat en les altres cites del WTCR. Aquí ho expliquem.

Néstor Girolami és el líder després de la seva pole i victòria a la Cursa 1 al WTCR de França que va obrir la temporada. L’estrella argentina d’Honda, que pilota per a l’equip alemany ALL-INKL.COM Münnich Motorsport, arriba a la segona cita sabent que ningú ha rodat tan ràpid al WTCR com ell al Nurburgring.

A causa de la longitud del Nordschleife, no hi ha temps per a les tres fases normals de classificació. Així que només hi ha una sessió de 40 minuts amb els 5 pilots més ràpids sumant 10-8-6-4-2 punts.

Els pilots es col·locaran a la graella de la Cursa 1 segons aquests resultats amb els 7 millors sumant més punts que abans: 1r = 30 punts; 2n = 23; 3r = 19; 4t = 16; 5è = 14; 6è = 12; 7è = 10; 8è = 8; 9è = 7; 10è = 6; 11è = 5; 12è = 4; 13è = 3; 14è = 2; 15è = 1.

La Cursa 2 serà habitual amb la graella parcialment invertida. El pilot que acabi 10è tindrà la pole, el 9è la 2a i així successivament i els punts a guanyar són: 1r = 25 points; 2n = 20; 3r = 16; 4t = 13; 5è = 11; 6è = 10; 7è = 9; 8è = 8; 9è = 7; 10è = 6; 11è = 5; 12è = 4; 13è = 3; 14è = 2; 15è = 1.

Horaris:

Divendres 27 de maig:
13h00-13h40: Classificació

Dissabte 28 de maig:
10h00: Cursa 1 (3 v. 76.134kms)
12h35: Cursa 2 (3 v. 76.134kms)

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments