FÓRMULA 1: Ferrari explica com va perdre el doblet a Mònaco

Aquest debriefing posterior a la cursa, que l’Scuderia Ferrari s’ha acostumat a publicar a les seves xarxes Linkedin, era especialment esperat. De fet, malgrat una primera fila 100% vermella a Mònaco, on els llocs durant la cursa tradicionalment canvien poc, el venerable equip italià va provocar que la victòria i després el podi es perdessin pel seu líder, Charles Leclerc, en dues parades a boxes.

El director esportiu de la Scuderia i cap d’enginyeria de pistes, Inaki Rueda, ha parlat de les decisions que va prendre l’equip italià durant el Gran Premi de Mònaco, explicant com va perdre aquesta cursa. Començant segon darrere de Leclerc, Carlos Sainz va ser l’únic del quartet líder que no va aturar-se entre les voltes 16 i 18 per posar-se pneumàtics intermedis en una pista aixugant-se. Pel que fa al madrileny, l’estratègia va ser força bona.

Carlos va ser el primer pilot entre els principals cotxes a canviar als pneumàtics secs. Això li donava avantatge. Malauradament, va sortir per darrere de Nicholas Latifi i li va costar tres segons. Sense això, estem segurs que hauria guanyat la cursa.

Ferrari

D’altra banda, va ser amb Charles Leclerc, autor de la seva 14a pole position el dia abans, que l’estratègia va ser un fracàs.

Amb Charles, vam cometre dos errors. El primer era voler cobrir Pérez (durant la primera parada a boxes). Pel que fa a Sainz, ràpidament ens vam adonar que no era possible cobrir Pérez però Charles tenint un còmode avantatge sobre Pérez, vam pensar que era possible. A la vista de totes les dades que teníem, vam pensar que la diferència de deu segons baixaria a 3, 4 o 5 segons en el pitjor dels escenaris. Evidentment, les coses no van sortir com estava previst.

Quan Charles va arribar a la zona de la piscina, l’última referència que havíem fet ens va fer destacar un segon per davant de Pérez. El que no esperàvem era que Pérez va anar 9 segons més ràpid en aquella sola volta. Per això, vam perdre la carrera amb Charles«. Després de la victòria, l’heroi monegasc perdria el seu lloc al podi tres voltes després.

El segon error amb Charles també estava relacionat amb una mala estimació de la diferència. A la volta 21, vam pensar que la pista era prou bona per canviar a pneumàtics secs. En aquell moment, estàvem intentant tenir en compte a Carlos. Ens vam dir: portem en Charles per provar l’undercut a Pérez i acabar 1r i 2n. La distància entre els nostres dos cotxes era llavors de cinc segons. Va ser el moment perfecte per a un doppio (doble parada). Un doppio còmode és amb un diferència de sis segons entre els dos pilots. Amb 5”5 entre els dos, vam pensar que era jugable. Però a l’entrada a boxes, la diferència es va reduir a 3,5. Així que a l’últim moment li vam dir a Charles que es mantingués en pista, però ja era massa tard. En aquesta doble parada, Charles va perdre 2 segons. Això és el que va permetre a Verstappen superar a Charles una volta més tard».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments