La Copa d’Espanya de Ral·licros ha arrencat amb un cap de setmana de curses al Circuit Calafat. Iñaki Barredo es va alçar amb la victòria a la categoria principal (CERX1). Sergi Pérez feia el mateix a la categoria CERX2 i Marc Batlle, que va correr sense rivals durant el diumenge, ho va fer al CERXC.
La duresa del traçat i les altes temperatures provocaven els primers abandonaments. Endika Beloki, Roberto Méndez i Roland Holke causaven baixa en categoria CERX1 i Pepe Arqué també acabava el cap de setmana abans de temps en categoria CERXC. Els únic en aguntar tot el cap de setmana eren els Peugeot 208 R2 gestionats per Mavisa Sport.
Diumenge es va dur a terme la darrera de les sessions de qualificació. I, posteriorment, les coses es van posar serioses per a les semifinals i finals. Després del recompte de punts de la classificació combinada, Iñaki Barredo va aconseguir la primera posició de la sortida a la Semifinal 1 i Edgar Vigo va fer el mateix per a la Semifinal 2. A CERX2, la posició d’honor va ser per a Óscar Palomo i Marc Batlle, únic participant entre els CERXC no tenia alternativa.
De nou, pole a la final per a Iñaki Barredo a CERX1, mentre que a CERX2 la semifinal va estar animada gràcies a Palomo i Serratosa que en un dels pocs cos a cos que viuríem durant tot el cap de setmana que acabava amb el pilot català contra la tanca interior d’un dels revolts de la zona de terra i Palomo xocant contra ell.
Sergi Pérez es va emportar el triomf en la final del CERX2 per convertir-se en el primer pilot a guanyar a la categoria de dues rodes motrius de la nova CERX. En aquesta final hi van ser José Luís Garcia i Oscar Palomo que reparava el cotxe a temps per tornar a sortir.
Iñaki Barredo escrivia el seu nom com primer guanyador a la categoria reina del CERX en una cursa amb on trobàvem una graella ben plena de cotxes N5 de RMC. Els avançaments cos a cos va ser el que més vam trobar a faltar al llarg del cap de setmana i en la final. El traçat de Calafat és estret i revirat cosa que dificulta aquest tipus de maniobres.
La presència del president de la Federació Espanyola d’Automobilismes, Manuel Aviñó, deixa clar que els organismes oficials volen donar recolzament a un campionat de nova creació i que necessita atraure participants com abans millor. Que el Circuit de Calafat no permetés l’entrada de públic tampoc va ajudar a donar més visibilitat a la prova. Una oportunitat perduda, que veurem si a finals d’any, quan està previst tornar al traçat ebrenc, es reverteix.
La propera cursa serà el 23 i 24 de juliol a Miranda de Ebro al Circuit Antonio Vadillo.