El cap de setmana que hi perd tothom

FotoF1

Un altre cop, i ja no sabem quantes vegades en portem. Un dels caps de setmana que hauria de ser icònic, amb una de les curses més importants de l’any, en un circuit històric i la FIA es torna a disparar un tret al peu.

La disputa de les 24 hores de Le Mans és un esdeveniment únic a nivell mundial, on s’han generat gestes i viscut moments que han passat als anals de la història, on les marques han esdevingut icones i els pilots en llegendes.

Però la FIA des de fa uns anys sembla decidida a xafar-ho tot de la manera més fàcil i més a l’abast que té a les seves mans, amb els calendaris. Aprovats en els consells mundials que es celebren cada pocs mesos, sembla que ningú ha caigut en el fet que en el mateix cap de setmana es disputa la cursa més important de resistència, i dit de pas del campionat del món de la disciplina, una nova prova de la Fórmula 1 i del campionat d’Europa de ral·lis.

Tres proves internacionals en un mateix cap de setmana. Tres proves que es barallaran entre elles per copsar els minuts de televisió que deixen els altres esports o les visualitzacions a les xarxes socials. Una lluita entre diferents disciplines que l’únic que fa és afeblir a cadascun dels esports que conformen el petit gran univers que és l’automobilisme.

Encara que el nou president de la FIA ja ha declarat que això no pot tornar a succeir, any rere any veiem com proves del campionat del mon de ral·lis és solapen amb Grans Premis de F1. Això acaba provocant que el campionat menor, en aquest cas els ral·lis, perd quota de pantalla i notorietat davant del gran circ.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments