Els locals es fan forts a l’ERC com demostren els triomfs de Solans a Canàries, Marczyk a Polònia i ara Sesks a Letònia. I aquest últim després de passar de la categoria Open a la categoria principal de l’ERC per a la cinquena prova del Campionat Europeu de Ral·lis que va dominar de principi a fi amb Škoda Fabia Rally2 de l’equip MRF Tyres.
Amb un pneumàtic nou del gegant indi del cautxú MRF, Sesks estava en un altra lliga ja en la primera jornada del ral·li quan va guanyar les sis cronometrades de l’etapa.
I el diumenge no va ser menys en executar un altra actuació impecable que li va valer al jove de 22 anys un ple d’scratx arribant a la meta al centre de Liepāja amb 1min 10,9seg d’avantatge sobre Efrén Llarena.
El resultat de Sesks passarà a l’història per ser el primer pilot en guanyar tots els trams d:un ral·li de l’ERC.
Ken Torn va portar el seu Ford Fiesta Rally2 a casa a 1min 31.2s dels líders i va gaudir de la seva pròpia lluita amb el seu compatriota Gregor Jeets, que estava a 8.0s darrere en un Fabia.
Hayden Paddon va ser sisè a la general al final d’un cap de setmana difícil. El neozelandès va rebre el Hyundai dies abans del ral·li i va dedicar el cap de setmana a provar diferents configuracions de cara al Ral·li d’Estònia del WRC. Tot i alguns moments complicats, es va quedar a només 6,3 segons del top5.
Alberto Battistolli va escalar posicions i acabava situat setè a la general per davant de Javier Pardo. Darrere de Pardo hi havia Simone Tempestini, que es va adjudicar la victòria a l’ERC-Michelin Talent Factory tot i haver d’obrir la carretera durant la major part de diumenge.
La part catalana en aquesta prova va patir de valent, Nil Solans va veure com les seves opcions al títol continental s’esfumaven quan una punxada en el tram 6 el deixava sense opcions al triomf acabant, inclús, fóra dels punts.
Pep Bassas i Axel Coronado acabaven en vuitena posició en una prova on l’ordre de sortida primer i una punxada després els deixaven sense opcions a lluitar per un millor resultat en una prova tan ràpida com la letona.
Però no tot ha estat complicat per als nostres representants. Xevi Moreno, copilot d’Òscar Palomo, acabaven emportant-se el triomf entre els ERC4 i ERC4 Junior. Al volant d’un Peugeot 208 Rally4, Palomo i Moreno van aguantar un ràpid Toni Herranen que no ho ficava gens fàcil en uns trams força familiars.
Ara comanden les dues classificacions quan just s’arriba a l’equador del campionat.
La propera cursa serà aquest mateix més de juliol però sobre l’asfalt del Ral·li di Roma Capitale els dies 23 i 24.