Després de néixer com a ‘Qualifying Sprint’ el 2021, el format ha tornat aquest any, ara sota el nom ‘Sprint’. El format del cap de setmana s’ha mantingut sense canvis i aquest any ja s’ha celebrat al Gran Premi d’Emília-Romanya, i ara serà a Àustria el proper cap de setmana i finalment a São Paulo a finals d’any, amb punts que ara s’atorguen als vuit primers i no als millors. tres com va ser el cas del 2021. A diferència de la temporada anterior, el pilot que estableixi el millor temps de classificació serà acreditat com a autor de la pole oficial, i el guanyador de l’esprint continuarà tenint dret a començar el Gran Premi des del primer de la graella.
Hereu del ‘vell’ Zolder i més recentment, l’Osterreichring, el Red Bull Ring –que també va ser l’A1 Ring– és una pista molt ràpida, amb tres grans punts d’avançaments, en una pista que, tot i ser molt ràpida, acostuma a viure bones curses. El circuit es divideix en tres rectes llargues i un nucli més revirat.
Com a resultat els cotxes han de dependre més de l’adherència mecànica dels pneumàtics que de la força aerodinàmica. Com que la majoria de girs són a la dreta, els pneumàtics esquerres fan la major part de la feina. No obstant això, les dues esquerres són les corbes que prenen més energia dels pneumàtics. Un bon circuit per a les curses de F1, on normalment hi ha moltes històries per explicar.
1º GP: 1970
Voltes: 71
Circuit: 4.318 km
Cursa: 306.452 km
Record: 1m05.619s (Carlos Sainz, 2020)
Horaris GP d’Àustria 2022
Lliures 1 | 08/07 | 13:30-14:30 |
Classificació | 08/07 | 17:00-18:00 |
Lliures 2 | 09/07 | 12:30-13:30 |
Classificació a l’esprint | 09/07 | 16:30-17:30 |
GP d’Àustria | 10/07 | 15:00-17:00 |