Honda ens presenta la nova bèstia amb el cognom Type R

Aquí està, celebrant el 25è aniversari del Civic Type R i el 30è aniversari d’aquesta designació, amb un aspecte encara més interessant i evolucionat del que havia previst la versió camuflada.

Presentat amb l’icònic Championship White que caracteritza les versions Type R, l’Honda Civic més esportiu finalment es despulla del seu camuflatge i revela totes les seves línies i detalls. El logotip de la marca amb fons vermell es mostra de manera destacada a la reixa frontal, que té un acabat negre brillant i es centra entre els nous fars amb sistema d’il·luminació LED. També a la reixa davantera no podia faltar la designació Type R i un patró més esportiu, però és a la part inferior del para-xocs on hi ha una altra reixa de dimensions més generoses i un deflector aerodinàmic més compatible amb les característiques d’aquesta versió.

A la part posterior, les diferències són encara més evidents. El sistema d’il·luminació és el mateix que el de la versió híbrida, igual que la tapa del maleter, però després la versió Type R afegeix un para-xocs especialment dissenyat, amb un extractor d’aire sobredimensionat i una sortida d’escapament triple just al centre. El logotip de la marca rep un fons vermell, com en tots els Type R i després, és clar, no podia faltar un imponent alerón posterior, que s’encarrega de millorar l’aerodinàmica, però també de produir més força aerodinàmica quan augmenta la velocitat.

Per la resta, i encara sense accedir a l’habitacle, observem que la versió Type R ha substituït tot el cromat per elements negres, cosa que també va passar amb les tapes dels miralls i fins i tot amb l’antena del sostre. Hi ha nous faldons laterals amb un disseny més aerodinàmic i amb sortides d’aire properes a les rodes davanteres, llantes negres de 19 polzades, calçades amb un conjunt de Michelin Pilot Sport 4S i que amb prou feines amaguen un imponent sistema de frens Brembo amb discs més grans i pinces a joc, però pintat en un to vermell. I després, amb una mica més d’atenció, encara podem veure que el Type R està molt més a prop del terra que la versió híbrida.

Els grans entusiastes de les versions Type R reconeixeran diversos elements tan bon punt obrin la porta d’aquest nou model. Els seients esportius ofereixen un suport lateral millorat i són vermells, com el terra de la cabina. I a més del logotip vermell al centre del volant recobert d’Alcantara, el control de la caixa de canvis (manual, és clar, de sis velocitats), fabricada en titani que associem als models més esportius de la marca. En el vessant més modern, hi ha un sistema d’il·luminació ambiental també en to vermell i un quadre d’instruments totalment digital, pensat per oferir el màxim d’informació possible d’una manera molt ràpida, com es requereix en els moments de conducció més esportius, els que arrenquen. amb el botó +R, instal·lat a la consola central.

A la part superior del quadre de comandament, el Civic Type R també disposa d’una pantalla tàctil amb diverses funcions, com ara la navegació o la possibilitat de reflectir part del contingut del telèfon, però també inclou l’accés a Honda LogR, que no només inclou una sèrie d’informació més específica, com la temperatura i les pressions de diversos components, com el turbocompressor, per exemple, així com l’enregistrament de diversos valors de telemetria que es poden posar a disposició juntament amb una aplicació telefònica. És a dir, en temps real, podem rebre informació com els moviments en 3D i altres relacionades amb la rotació i la fricció dels pneumàtics, però també hi ha un cronòmetre i temps de volta, que s’associen a una puntuació que pretén ajudar a cada pilot a millorar. els seus temps a la pista.

Les dades més tècniques són per més endavant, i Honda només comenta que el motor va rebre un sistema de sobrealimentació més eficient, que apostava més per la durabilitat i el rendiment i que el sistema d’escapament no només ajuda a aconseguir més parell, sinó també a aconseguir una velocitat màxima més alta i el millor valor de potència per litre i potència per quilogram del seu segment. A més, és clar, d’oferir un so millorat.

La comercialització del nou Honda Civic Type R al mercat europeu està prevista per a l’any vinent, amb les primeres lliuraments als clients a principis d’any.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments