Per segona vegada, el LM Hypercar de ByKolles Vanwall (Vandervell LMH) va sortir a la pista en proves la setmana passada, amb dos dies de feina a Lausitzring (Alemanya). Aquest moment de preparació arriba uns tres mesos després d’una prova a Most, precedida per la prova inicial a l’aeròdrom de Zweibrucken.
Els pilots que van dur a terme les proves van Tom Dillmann i Esteban Guerrieri. En declaracions a motorsport.com, el director de l’equip Boris Bermes, diu que va fer prop de 300 voltes, centrant-se en la fiabilitat i l’aerodinàmica:
Hem fet més de 270 voltes i hem provat moltes coses. Vam recollir moltes dades sobre aerodinàmica i fiabilitat, que era l’objectiu principal d’aquesta prova. Va ser de nou molt, molt positiu. Vam fer sèries llargues i sèries curtes. L’objectiu era acumular quilòmetres per fiabilitat. Tenim coses noves per provar constantment. La prova de Lausitzring va ser molt bona perquè la temperatura era extrema. Va ser positiu aprendre perquè és la condició de temperatura més dura que pots tenir».
«La calor ha estat molt benvinguda. Ara sabem que els nostres sistemes de refrigeració funcionen bé. Ara hauríem d’estar ben equipats per a condicions com les de Bahrain o Austin».
«Nosaltres mateixos estem sorpresos, per ser sincers. El cotxe continua funcionant, voltaa volta, fins i tot a 40 graus. Ja hem fet uns 1.800 quilòmetres i no hem tingut ni un sol problema tècnic».
Kolles
El Vanwall LMH, que compta amb el mateix motor Gibson V8 de 4,5 litres d’aspiració natural que el seu predecessor a LMP1, se sotmetrà a noves proves a partir d’aquesta setmana a Oschersleben.
Del que també s’ocupa ByKolles Vanwall és el procés d’homologació, que va ser el focus en els tres mesos entre les proves de Most i Lausitsring i que tanta polèmica es va aixecar després de la negativa d’acceptar-la per part dels organismes oficials.