El fabricant americà torna a la màxima categoria de la resistència després de 60 anys amb una LMDh
Ford ha oficialitzat el seu repte més ambiciós en dècades: competir a la categoria Hypercar del Campionat del Món de REsistència (WEC) a partir de 2027. L’anunci, produït després de la victòria de la Mustang GT3 a Daytona, marca el retorn de la marca a la prova reina, les 24 Hores de Le Mans, prova que va dominar entre 1966 i 1969 amb quatre triomfs absoluts.
El fabricant apostarà per la plataforma LMDh, regulació que permet adaptar xassís de proveïdors externs amb motors híbrids propis. Tot i que Ford no ha revelat detalls tècnics ni aliances, la decisió reflecteix una estratègia clau per rellançar la seva imatge esportiva.
Bill Ford, President Executiu de l’empresa, ho resumeix així:
«Correm per guanyar. Le Mans és part del nostre ADN, i ara tornem per escriure una nova victòria».
La incorporació de Ford eleva a deu el nombre de fabricants a Hypercar el 2027, segons Frédéric Lequien, director del WEC.
«El campionat viu una era daurada. La presència de marques com Ford valida el nostre model tecnològic i comercial».
La resistència viu una època daurada amb la irrupció de grans marques que han apostat pels Hypercar i LMDh, elevant la competició a un nivell espectacular. Toyota, dominadora en els darrers anys, ara s’enfronta a Porsche, Ferrari – guanyadora de les dues últimes edicions de les 24 hores de Le Mans – BMW, Cadillac, Peugeot, Alpine, Lamborghini o Acura (IMSA). Mentre Aston Martin i Hyundai-Genesis preparen la seva arribada, ara és Ford la darrera en anunciar la seva presència en la màxima categoria de la resistència que viu un moment històric.
Revifant Rivalitats: Ferrari vs Ford 2.0
Pierre Fillon, president de l’Automobile Club de l’Ouest (ACO), celebra el retorn:
«Ford no competeix per ser segon. La seva rivalitat amb Ferrari sempre ha estat èpica, i ara es reescriu».
Un sentiment compartit per Richard Mille, president de la Comissió de Resistència de la FIA:
«Ford té un llegat únic. El seu retorn enforteix la credibilitat de la categoria Hypercar».