Porsche presenta el seu nou caníbal de l’asfalt, el 911 GT3 R

Porsche va presentar el nou 911 GT3 R, destinat a la competició, que es basa en el 992, i que està equipat amb un motor que produeix 565 CV.

El nou model té el mateix bloc que el seu predecessor, un motor boxer de 4,2 litres de sis cilindres, que s’ha millorat i que, segons Porsche, la cilindrada va augmentar un 5%, passant de 3997 cm3 a 4194 cm3 i per una potència de 565 CV.

El motor està associat a una caixa de canvis seqüencial de sis velocitats que inclou un embragatge de carboni, que Porsche diu que és una versió millorada del model anterior, i un diferencial de lliscament limitat ajustable mecànicament.

A més, els enginyers de la marca Stuttgart van inclinar el motor cap endavant 5,5º, la qual cosa va crear més espai per al difusor i va millorar l’aerodinàmica.

La suspensió, en canvi, s’ha millorat per oferir un millor control i un comportament més precís en les corbes, i per això, Porsche ha equipat aquest 911 GT3 R amb una nova configuració i solucions tècniques del 911 RSR. D’aquesta manera, la suspensió està equipada amb triangles superposats a la part davantera, mentre que l’eix posterior té una suspensió multi-enllaç. Els amortidors KW, per la seva banda, s’han millorat i ofereixen cinc configuracions d’ajustament.

El sistema de frens està equipat amb discs ventilats AP de 390 mm a la part davantera amb pinces de sis pistons, mentre que a la part posterior, pinces de quatre pistons i discs de 370 mm.

Amb un pes de 1250 kg, el nou 911 GT3 R compta amb una carrosseria d’alumini i acer, amb molta fibra de carboni. Gairebé tots els components de la carrosseria estan fets de carboni, inclòs el capó i la coberta del motor, les portes, els panells laterals, l’ala posterior i el sostre. Els passos de rodes estan fets de fibres d’aramida (Kevlar).

Una aplicació de programari sofisticada per a l’ABS de cinquena generació permet reduir el desgast dels pneumàtics i dels frens. A més, el sistema de control de tracció de Porsche també s’ha desenvolupat una mica més.

A l’interior, el més destacat és el seient de carreres, que s’ha traslladat més al centre del cotxe, cosa que permet a Porsche adaptar de manera òptima la posició més ergonòmica del seient a la caixa de seguretat millorada i la protecció contra impactes laterals de la FIA, desenvolupada recentment.

Com en el predecessor, el volant i els pedals es poden ajustar longitudinalment segons el pilot. Els seients tenen cinturons de seguretat de sis punts, el disseny del volant s’ha millorat i presenta més actualitzacions respecte al model anterior, mentre que el quadre d’instruments està equipat amb una pantalla de 10,3 polzades.

Porsche ja ha fet saber que el nou model arribarà a les pistes el 2023 i que té un preu que comença als 511.000 euros més IVA i sense opcions.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments