TURISMES: Goodyear es defensa pel cas Lynk & Co

El WTCR està en shock per l’anunci de la marxa de Lynk & Co. Cyan Racing, responsable dels cotxes de la marca xinesa a la Copa del Món, va assenyalar motius de seguretat per no estar present en la segona visita a França, amb Goodyear com a culpable.

El proveïdor de pneumàtics ja havia tingut problemes al Nurburgring, una prova que es va cancel·lar per motius de seguretat després de diverses avaries de pneumàtics a l’exigent circuit alemany. La marca va introduir pneumàtics nous però els problemes van tornar a Vallelunga i van fer que Cyan Racing no participés a la cursa.

Per a la prova d’Alsace Grand Est no hi serà present Cyan Racing, que deixarà la Copa del Món amb només 12 cotxes a la pista, un escenari inacceptable que fins i tot podria fer que la cursa no se celebri, malgrat que els responsables diuen que faran les curses. Goodyear ja ha respost a la declaració de Cyan Racing. Això és el que ha dit la marca nord-americana sobre el tema:

«Goodyear Racing ha estat treballant amb la FIA i Discovery Sports Events (DSE) per analitzar la causa principal dels problemes amb els pneumàtics que van experimentar diversos equips a la FIA WTCR a la cursa d’Itàlia. Després del cap de setmana de cursa, Goodyear Racing va realitzar una revisió tècnica exhaustiva, inclosa la inspecció dels pneumàtics retornats, i no va identificar cap problema de fabricació amb l’especificació. L’anàlisi va identificar que les temperatures dels pneumàtics d’alguns, però no de tots, cotxes registrats durant l’esdeveniment estaven per sobre de qualsevol nivell observat en les dues temporades anteriors de la FIA WTCR, amb l’excepció de la cursa FIA WTCR d’Alemanya el 2022.

Goodyear, DSE [ Discovery Sports Events] i la FIA està treballant amb equips per entendre completament la causa, inclosa l’anàlisi de la configuració del cotxe, les condicions de la pista i l’impacte de les temperatures de la pista. Les dades preliminars de les properes curses a Anneau du Rhin i el fet que diversos equips van provar a la pista a l’abril sense informar de cap problema amb els pneumàtics van fer que Goodyear confirmés que no hi haurà cap canvi en les especificacions dels pneumàtics. A més, durant la tarda es van realitzar entrenaments lliures, que van incloure simulacions completes de les curses. Goodyear continuarà treballant estretament amb els equips per assessorar sobre recomanacions d’ajustament. Un cop confirmats els circuits restants per a la temporada 2022 reprogramada, Goodyear revisarà les especificacions de pneumàtics i les recomanacions de configuració d’aquests circuits.

Durant el 2022, Goodyear ha estat subministrant una especificació de pneumàtics que ha estat aprovada pel campionat i els equips i que s’ha utilitzat amb èxit en les temporades de la FIA WTCR 2020 i 2021″.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments