FÓRMULA 1: La FIA dona a conèixer la nova normativa de motors 2026

Finalment s’aprova el reglament de la propera generació de motors de la Fórmula 1, que arribarà el 2026. El Consell Mundial de la FIA ha donat aquest dimarts “llum verda” al conjunt normatiu.

Després d’un ampli treball de recerca i desenvolupament de l’entitat federativa, amb la col·laboració dels actuals i potencials constructors de motors de F1, es va arribar a aquest marc de normes tècniques, esportives i financeres.

La nova normativa de motors s’aplicarà efectivament a partir de la temporada 2026 del campionat del món de Fórmula 1. Girarà al voltant de quatre pilars:

Continuació de l’espectacle: la unitat de potència 2026 tindrà un rendiment similar als models actuals, utilitzant motors de combustió interna V6 d’alta potència i altes revolucions i evitant una diferenciació excessiva de rendiment (entre estables) per millorar la capacitat competitiva.

Sostenibilitat mediambiental: la unitat de potència 2026 inclourà un augment del desplegament d’energia elèctrica fins a un 50% i utilitzarà combustible 100% sostenible.

Viabilitat financera: les regulacions financeres del sistema de propulsió reduiran els costos generals dels competidors alhora que conservaran l’aparador tecnològic d’avantguarda que es troba al cor de la Fórmula 1.

Crida a nous fabricants: la normativa pretén fer possible que els nous fabricants s’incorporin a l’esport a nivell competitiu.

redbull verstappen f1
RedBull

Al detall

En termes generals, el motor de combustió interna continuarà sent el mateix 1,6 litres, però els seus elements inferiors, bloc motor, cigonyal, bieles, bombes i auxiliars estaran més estandarditzats. La combustió i els components associats, tindran més llibertat per desenvolupar el sistema de combustió de la nova gasolina.

El MGU-H desapareixerà, es definiran amb més precisió els volums generals regulars de la unitat de potència i hi haurà una major estandardització de components en elements com injectors, sensors de parell, temperatura i pressió o bobines d’encesa. Pel que fa als materials a utilitzar en la construcció, seran més limitats, per tal d’evitar opcions més cares.

Pel que fa a l’ERS, la potència pujarà fins als 350 kW. Encara que sigui una àrea de desenvolupament, el seu subministrament tindrà clàusules de no exclusivitat per evitar una escalada de costos.

El temps de desenvolupament de les unitats de potència anirà disminuint progressivament entre el 2023 i el 2030: enguany serà de 300 hores per al motor de combustió interna i de 200 hores per a l’ERS, entre el 2023 i el 2025 serà de 5.400 hores i 3.400 hores durant els tres anys, respectivament. El 2026, els fabricants tindran accés a 700 hores de desenvolupament de motors i 500 hores d’ERS. Entre el 2027 i el 2030, hi haurà 400 hores per a cadascun.

Pel que fa a l’ús de components al llarg d’una temporada, cada pilot podrà disposar de tres motors de combustió interna, turbo i sistema d’escapament, i només dues unitats d’emmagatzematge d’energia i MGU-K.

També es defineix un límit de costos de 95 milions d’euros per als anys 2022 al 2025 i de 130 milions de dòlars a partir del 2026.

Una administració dedicada serà l’encarregada d’administrar i controlar el compliment de la normativa financera de les unitats de potència, amb sancions previstes: deducció de punts en el campionat per equips i/o pilots i sancions econòmiques, així com materials.

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share