FÓRMULA E: Mortara guanya a Seül, Vandoorne s’emporta l’últim títol dels Gen2

Edoardo Mortara va tancar el Campionat Mundial de Fórmula E ABB 2021-22 amb una quarta victòria de l’any, però ni tan sols la seva dominant actuació a l’e-Prix de Seül -la número 100 de la Fórmula E- va poder eclipsar el campionat aco aconseguit per Stoffel Vandoorne.

El belga, que va guanyar la GP2 el 2014 abans de passar a la F1, només necessitava acabar setè a la 16a ronda de l’any per assegurar-se la corona, i va rebre un gran impuls a les seves ambicions quan el seu únic rival pel títol, Mitch Evans, va tenir problemes en la classificació i es va alinear només en la 13a posició davant de la quarta de Vandoorne. Mentre que el neozelandès va ser capaç de progressar -encara que de forma gradual- a la cursa de 45 minuts més una volta, Vandoorne va ser capaç de vigilar els tres primers al principi abans d’aprofitar els problemes de l’home de la pole, Antonio Félix da Costa i del seu company de primera fila Jake Dennis.

Tot i això, cap dels dos va liderar més d’una volta, ja que Mortara (ROKiT Venturi) va saltar de la tercera posició a la segona des de la sortida, i després va executar un perfecte intent sobre da Costa per aconseguir la primera posició al començament de la segona volta. A partir d’aquí, el pilot suís no es va deixar intimidar, allunyant-se de Dennis -que va aprofitar la maniobra de Mortara per aconseguir la P2- a un ritme de diverses dècimes de segon de da Costa, l’esquadra de la qual Techeetah encara somiava amb el segon lloc en la classificació per equips, va intentar d’avançar a Dennis (Avalanche Andretti), i tots dos van acabar per contactar lleugerament a la volta 19. L’acció del portuguès el va fer caure en la classificació, encara que finalment es va recuperar per ocupar la desena posició, combinada amb la sisena de Jean-Eric Vergne per consolidar la tercera posició a la taula d’equips.

dstecheetah

Dennis va ser sancionat posteriorment per l’incident amb da Costa, però es va sobreposar a la penalització de cinc segons al seu temps de carrera per completar el podi davant del quart classificat, Robin Frijns (Envision). L’ascens d’Oliver Askew a la cinquena posició va ser suficient perquè Avalanche Andretti se situés a la sisena posició de la general a costa de TAG Heuer Porsche, que no va poder portar cap dels seus cotxes a la meta.

Per darrere de Vergne, Evans va arribar a casa en una valenta setena posició, però, amb les seves esperances de títol ja debilitades després de la classificació. Les quatre victòries del neozelandès per a Jaguar TCS Racing van empatar amb les de Mortara com les millors de l’any, però no van poder competir amb la consistència metronòmica de Vandoorne, que només va aconseguir una victòria però un rècord de vuit podis. Nick Cassidy va secundar el seu company Frijns amb el vuitè lloc i la volta ràpida, confirmant a Envision Racing al top cinc dels equips, amb Sébastien Buemi (Nissan e.dams) i da Costa completant els punts.

El triomf de Vandoorne va assegurar que Mercedes EQ s’acomiada de la Fórmula E amb un doblet de campionats consecutius, després de l’èxit de Nyck de Vries el 2020-21.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments