FÓRMULA 1: Zandvoort provarà l’ús del DRS en revolt

La idea ja havia sobrevolat la temporada passada, finalment es posarà en pràctica aquest any. La Fórmula 1 posarà a prova l’activació del DRS a l’última curva del circuit de Zandvoort. L’experiment tindrà lloc durant els entrenaments lliures 1 del Gran Premi d’Holanda (del 2 al 4 de setembre).

Ross Brawn, director esportiu de la F1, havia presentat la idea de traslladar la zona d’activació enrere abans de l’inici d’aquest impressionant gir peraltat l’any passat i el retorn de Zandvoort al calendari després de 36 anys d’absència.

Per a Viaplay, Nikolas Tombazis, director tècnic de monoplaça de la FIA, va revelar que la F1 experimentarà amb aquesta mesura durant els lliures 1 de divendres.

“La posició actual és que tindrem el DRS abans de l’últim revolt, abans, per millorar una mica la cursa a Zandvoort. Seguim oberts sobre aquest tema i demanarem l’opinió dels equips. Ja els hem preguntat durant les simulacions i també els demanarem després dels lliures 1. Si pensem que hi ha un petit risc de seguretat, és evident que haurem de prendre mesures i canviar les coses després dels primers lliures”.

Durant l’edició 2021 del GP dels Països Baixos, la línia d’activació del DRS es va situar a la sortida del revolt 14. El retrocés de la zona abans de l’inici del revolt té com a objectiu afavorir l’avançament, ja que la recta d’inici-arribada és una de les més curtes. al calendari (700 metres). Amb els nous monoplaces del 2022, que aconsegueixen seguir-se més fàcilment en els girs, la cursa podria, doncs, ser, en teoria, més espectacular.

L’ús de DRS en revolts sovint és sinònim de perill. El 2018, Romain Grosjean va colpejar fort el mur al revolt 1 a Silverstone, quan la zona DRS es va ampliar després d’Abbey. En cas que no es garanteixi la seguretat dels pilots, els comissaris es reserven el dret d’establir la zona DRS al mateix lloc que el 2021.

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share