Dijous, 31 juliol 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

WRC: Hyundai prepara noves evolucions de cara al RallyRACC 2022

Durant dues curses, l’equip Hyundai Motorsport ha recuperat el pols a la competició. A Finlàndia i després a Ypres, Ott Tänak va demostrar que el constructor doble campió del món ha tornat al bon camí després d’un inici d’any complicat.

La diferència era òbvia després d’Estònia, on els i20 semblaven fràgils i no prou ràpids. Sota la direcció de Julien Moncet, la plantilla d’Alzenau va aconseguir revertir la tendència.

El canvi més important és en la fiabilitat.

Si els i20 anaven ràpid, massa sovint es veien frenats per problemes tècnics. Durant les dues darreres rondes, gairebé no hi va haver cap problema. Si encara queda molta feina per fer aquesta nova solidesa és ideal per avançar amb més serenitat. L’equip pot centrar-se en les millores a fer per guanyar rendiment. A Estònia, el Rally1 va rebre una actualització del motor i una altra pel costat aerodinàmic.

En declaracions al mitjà francès autohebdo.fr, Moncet destacava tot el treball fet i el que queda per arribar de cara a finals de temporada.

No podem canviar-ho tot quan vulguem. Els nostres cotxes estan homologats per un període de 3 anys. Només podem fer canvis a través de jokers: 5 pel xassís, 3 pel motor, 2+1 per l’electrònica… Hi ha un calendari específic per a això amb 4 finestres a l’any i si no les fem servir estan perduts.

HMSG

L’actual cap de l’equip Hyundai explica com funciona el sistema de millors als Rally1 i com aquest impacta directament en el rendiment del cotxe.

Abans d’una finestra d’actualització, hem d’haver presentat un expedient a la FIA ​​qui l’analitzarà. Després hi ha una inspecció i és només després d’una data indicada al calendari de la FIA que podem introduir aquests nous elements en el ral·li.

Les evolucions del Hyundai han de quedar ben definides abans de final de temporada per encarar de la millor manera possible l’any 2023.

Les nostres properes evolucions estaran disponibles a partir de l’1 d’octubre. No els hem d’utilitzar immediatament. Podem continuar amb els antics fins al 31 de desembre, però, al gener, el cotxe ha de tenir essencialment les últimes definicions. Aquest procés es refereix a peces homologades, però també tenim el que anomenem VO, “variants opcionals” on és menys complicat intervenir, però tot i així encaixa en un calendari. Aquest sistema fa uns quants anys que funciona així i a l’equip tenim gent especialitzada en aquesta àrea. És una feina a temps complet. Segons aquest principi, l’i20 Rally1 hauria d’evolucionar poc durant les properes dues proves a Grècia i Nova Zelanda, però rebran noves homologacions a l’octubre.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments