RESISTÈNCIA: Prèvia de les 24 H de Barcelona d’Automobilisme – Trofeu Fermí Vélez 2022 al Circuit

El Circuit de Barcelona-Catalunya viurà aquest cap de setmana la 23a edició de les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme – Trofeu Fermí Vélez, una prova adscrita al calendari internacional del certamen 24H Series.

Aquest any, la cursa presenta algunes novetats com el canvi d’hora de sortida, que es retarda respecte a les darreres edicions, i serà les 13 hores del dissabte 10 de setembre.

Durant el divendres 9 de setembre els participants hauran de fer front a un programa que inclou sessions d’entrenaments lliures (12.20 h), cronometrats (15.45 h) i nocturns (20.30 h).

El públic podrà accedir a les instal·lacions a partir del dissabte, dia en què es posaran a prova la resta dels campionats de suport, Super Seven by Toyo Tyres a les 9:45, Speed Euroseries ales 10:35 h i Alpine Elf Europa Cup a les 11:40h.

Circuit de Barcelona – Catalunya

Més inscrits de moltes més nacionalitats

En total el Circuit de Barcelona-Catalunya reunirà 39 equips, integrats per 170 pilots, en què serà la seva 23a edició. La cursa, a més, està adscrita al calendari de les 24H Series, un campionat internacional que compta amb la presència de GTs i turismes.

Aquest 2022, la participació ha augmentat en un 20% respecte l’any anterior. Un increment que arriba tant en la xifra d’inscrits com en la internacionalització de la cursa com ho demostra la presència d’equips de 20 països diferents.

Baporo Motorsport encapçala les inscripcions locals amb un Porsche 911 GT3 Cup pilotat per Manel Lao, Jaume Font i Daniel Díaz Varela. L’escuderia E2P Racing també present amb Pablo Burguera, Manuel Cintrano, Jaume Garcia, Antonio Sainero i Javier Morcillo, amb la mateixa unitat que la del Baporo. L’altra formació que presenta candidatura a la divisió de turismes és Rail Equip by Totcar Sport. Jorge Belloc Díaz, Jorge Belloc Ruiz, Álvaro Rodríguez i Alba Cano afrontaran el repte amb el Cupra TCR DSG. D’altra banda, Francesc Gutiérrez -l’únic pilot que ha format part de totes les edicions- pilotarà per a l’equip Vortex V8.

Circuit de Barcelona – Catalunya

Entre les formacions internacionals destaca el Phoenix Racing, líder de la classificació, amb Michael Doppelmayr, Pierre Kaffer, Elia Erhart i Swen Herberger amb un Audi R8 LMS GT3 EVO II. També destaca el segon classificat, CP Racing (Charles Putman, Charles Espenlaub, Joe Foster, Shane Lewis – Mercedes AMG GT3). L’equip nord-americà, a més, va pujar al podi de la passada edició de les 24 Hores de Barcelona.

Herberth Motorsport és un dels equips a tenir en compte com indica el seu palmarès. Victòria el 2016, 2018 i 2021, així com una segona posició el 2019. Per aquesta ocasió posarà als comandaments del Porsche 911 GT3 R Daniel Allemann, Ralf Bohn, Alfred Renauer, Robert Renauer i Jürgen Häring.

A la divisió de turismes, el BBR té moltes opcions. L’equip tailandès assistit per Monlau Motul Technical School lidera la taula de punts i a Barcelona intentarà seguir amb la línia ascendent. A més, ho farà per partida doble, ja que ha formalitzat la seva participació amb dues unitats, el Cupra Lleó Competició TCR i el Cupra TCR DSG.

El Wolf-Power Racing arriba amb la victòria del 2021 al record. Jasmin Preisig, Ivars Vallers, Marion Menden i Rob Huff intentaran portar l’Audi RS3 LMS TCR fins a dalt de nou, encara que no ho tindran fàcil, ja que es disputen la corona del 2022 amb el BBR i el Holmgaard Motorsport.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments