RESISTÈNCIA: WTM Racing s’emporta les 24h de Barcelona – Trofeu Fermí Vélez 2022

WTM Racing ha aconseguit la seva primera victòria absoluta a les 24H series a les 24H de Barcelona, mentre que el subcampió Phoenix Racing ha sumat els punts suficients per coronar-se com a campió europeu de la general d’equips GT 2022.

Encara que WTM Racing (#22, Georg Weiss / Leonard Weiss / Nicolas Varrone / Daniel Keilwitz / Indy Dontje) va començar a la primera fila de la graella, i fins i tot es va posar al capdavant durant les dues primeres hores. Una col·lisió al revolt 10 va acabar deixant el Ferrari a la cua dels 20 primers, però un bon rendiment al llarg de la nit va fer que el 488 GT3, estigués aviat lluitant per la tercera posició. Els problemes dels líders de GT van fer que WTM Racing tornés a estar al capdavant poc abans de l’alba.

Encara que va ser perseguit per l‘Audi R8 LMS GT3 EVO II de Phoenix Racing (#18, Michael Doppelmayr / Pierre Kaffer / Elia Erhart / Swen Herberger) durant les darreres etapes, el mateix Audi es va recuperar d’un primer stint molt conservador, el Ferrari de WTM Racing es va mantenir ferm, i finalment va completar 666 voltes al Circuit de Barcelona-Catalunya de 4.675 km camí de la victòria. Indy Dontje va conduir el Ferrari fins a la meta.

Després de les victòries aconseguides a principis d’aquesta temporada a Spa-Francorchamps i Hockenheim, el 2n lloc a la general de les 24H de Barcelona va ser suficient perquè Phoenix Racing segellés el campionat europeu d’equips GT del 2022.

L’equip acabat de coronar entre els GT3-AM, CP Racing (#85, Charles Putman / Charles Espenlaub / Joe Foster / Shane Lewis) completaven el podi general amb el seu Mercedes-AMG GT3, just per davant del BMW M4 GT3 de Poulsen Motorsport (# 14, Roland Poulsen / Kristian Poulsen / Christoffer Nygaard / Alfred Nilsson), que va acabar en un sòlid 4t lloc en la primera sortida al campionat des de 2016.

La disputada lluita pel 5è lloc de la general va ser finalment per al Porsche 911 GT3 R d’Huber Racing (#23, Jörg Dreisow / Alexander Schwarzer / Manuel Lauck / Wolfgang Triller / Marc Basseng), que va acabar només 27s per davant del GT3 R de DINAMIC Motorsport (#54, Roberto Pampanini / Amedeu Pampanini / Stefano Monaco / Nicolas Stürzinger) després d’un avançament a pista dins dels últims 30 minuts. Darrere de la parella, el JUTA Racing Audi R8 LMS GT3 (#71, Eimantas Navikauskas / Aurimas Jablonskis / Paul August / Lars Viljoen / Jonas Gelžinis) va acabar en un sòlid setè lloc, tot i perdre temps per la fluctuació de la pressió dels seus pneumàtics.

Amb totes les proves europees a la butxaca per al 2022, aquest campionat centra ara la seva atenció a l’última cursa de la temporada a les 12h Kuwait, del 30 de novembre al 2 de desembre.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments