RAIDS: Prèvia del Ral·li del Marroc 2022

La prova, de sis dies de durada, comença i acaba a la ciutat portuària d’Agadir i s’endinsa als deserts del sud per primera vegada en molts anys, amb dos vivacs nocturns a Tan Tan i Laâyoune.

Copilotat pel pilot belga Fabian Lurquin en un Hunter BRX fabricat per Prodrive, Loeb té actualment un avantatge d’un punt sobre Al-Attiyah al Campionat de Pilots del W2RC, gràcies al fet que va acabar segon darrere del seu rival qatarià al Ral·li Dakar i va obtenir punts per ser sisè a la segona ronda a Abu Dhabi.

Al-Attiyah és sis vegades guanyador de la prova marroquina, del 2014 al 2018 i el 2021. Nasser es va adjudicar el quart títol del Dakar aquest any amb el seu copilot Mathieu Baumel, ell mateix set vegades guanyador al Marroc. Al-Attiyah també va puntuar a l’onzè lloc a l’Abu Dhabi Desert Challenge amb el seu Toyota Gazoo Racing GR DKR Hilux de fabricació sud-africana, que llueix les últimes millores tecnològiques T1+ al Marroc.

Yazeed Al-Rajhi va al Marroc després de guanyar la primera prova del Campionat de Ral·lis d’Aràbia Saudita a Abha. El pilot de l’equip Overdrive Racing Toyota espera reduir la distància amb els dos principals aspirants al títol. El seu copilot habitual, Michael Orr, es va fracturar el peroné durant un incident a la Baja Polònia a començaments d’aquest mes. El seu seient amb Al-Rajhi serà ocupat per Dirk von Zitzewitz, l’alemany coneix ve el terreny ja que va ser el guanyador de la prova marroquina el 2006 i el 2007 quan formava part de l’equip Volkswagen Motorsport.

Overdrive Racing comptarà amb Hilux addicionals per a l’holandès Erik van Loon, l’argentí Juan Cruz Yacopini i el francès Lionel Baud.

L’equip X-raid Mini JCW ha inscrit un parell de Buggies per al polonès Jakub Przygonski i l’argentí Sebastien Halpern. El primer ocupa la quarta posició a la cursa pel títol i forma equip amb el nou copilot, el català Armand Monleón. X-raid ha guanyat l’esdeveniment en cinc ocasions.

L’argentí Orlando Terranova, excampió de la Copa del Món FIA de Bajas Cross Country i guanyador del Ral·li del Marroc el 2013, condueix el segon Prodrive Hunter BRX. El seu copilot Alex Haro va guanyar la prova amb Giniel de Villiers el 2019. L’equip també ha construït un tercer Hunter per a Guerlain Chicherit, el francès que fa el seu retorn a la disciplina de cross-country a una màquina dirigida per GCK Motorsport.

Un altre dels possibles protagonistes de la T1 és Evgeny Kireev al capdavant d’un Buggy SRT Racing Century CR6. El màxim representat català en l’apartat de pilots entre els T1 és Isidre Esteve que ha adquirit la nova Toyota Hilux T1+ amb la que també pensa afrontar el Dakar 2023.

Toyota Gazoo Racing té un avantatge de 33 punts sobre l’equip X-raid Mini JCW al campionat de fabricants de W2RC i té cinc més d’avantatge sobre Bahrain Raid Xtreme. Toyota té un bon historial al clàssic africà i ha guanyat els últims cinc ral·lis del Marroc.

Vint-i-set vehicles s’inscriuen a la competitiva categoria T3 de la FIA, en què el pilot de l’equip South Racing Can-Am, Francisco López, gaudeix actualment d’un matalàs de 25 punts sobre Cristina Gutiérrez (OT3), de l’equip Red Bull Off- Road Junior. El company d’equip de la burgalesa, Seth Quintero, és tercer a la classificació de punts. Tots tres buscaran reforçar les seves candidatures al títol.

El Red Bull Off-Road Junior Team compta amb els OT3 del Grallyteam de Guillaume de Mevius i Mitch Guthrie, mentre que l’equip català FN Speed ​​Team està representat per Sebastien Guayasamin, Jordi Segura i Mercè Marti.

Vint-i-un rivals esperen desbancar el líder de la categoria T4 de la FIA, Austin Jones, i el rival més proper, Marek Goczal. El duo està separat per només quatre punts als seus Can-Ams construïts per South Racing, amb Jones, amb seu a Arizona, inscrit sota la bandera de Can-Am Factory South Racing i el seu rival polonès representant l’equip Cobant-Energylandia Rally Team.

Kees Koolen afronta el W2RC en un camió Iveco Powerstar inscrit a la secció T5 de la FIA i té un marge de 32 punts sobre el seu rival txec Martin Macik després de dues proves. L’holandès forma equip amb Wouter de Graaf i Paulo Ceci al capdavant d’un grup de vuit camions que també inclou el seu perseguidor més proper, Macik, i els seus companys d’equip txecs, Frantisek Tomasek i David Svanda.

El tercer dels tres camions inscrits per als punts del W2RC T5 és un Ford en mans de Tomas Vratny, Bartolomiej Boba i Jaromir Martinec. La sèrie T5 arriba al final al nord d’Àfrica, ja que els camions no participaran al Ral·li d’Andalusia a finals d’octubre.

El Ral·li del Marroc comença amb una curta Etapa Classificatòria el dissabte 1 d’octubre i s’endinsa al sud del Marroc amb vivacs programats a Tan Tan i al costat de la costa atlàntica a la ciutat de Laâyoune. Aquesta zona ha estat utilitzada regularment en anteriors ral·lis clàssics del Dakar i del Marroc. Els competidors poden esperar vents forts i temperatures extremes, a més d’un terreny desèrtic molt exigent.

 
Dissabte, 1 d’octubre
Qualifying Stage (Leg 1A – 9km), Agadir 
 
Diumenge, 2 d’octbre
Leg 1B (Agadir-Tan Tan – 316km)
 
Dilluns, 3 d’octubre 
Leg 2 (Tan Tan–Laâyoune – 315km)
 
Dimarts, 4 d’octubre
Leg 3 (Laâyoune–Laâyoune – 299km)
 
Dimecres, 5 d’octubre
Leg 4 (Laâyoune–Tan Tan – 346km)
 
Dijous, 6 d’octubre
Leg 5 (Tan Tan–Agadir – 290km)
Podium ceremony, Palais des Congrès, Agadir

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments