FÓRMULA 1: Pirelli provarà al Japó els nous compostos per al 2023

A més dels prototips de pneumàtics provats en els segons entrenaments lliures del GP del Japó, Pirelli ofereix els compostos més durs per a la Fórmula 1. Torna el trio de compostos més durs per a Suzuka, el C1 (P Zero dur), C2 (P Zero mitjà) i C3 (Soft P Zero).

Com a Singapur, el GP del Japó es va celebrar per última vegada el 2019 a causa de la pandèmia. Aquest any el repte serà encara més gran, ja que els equips hauran d’afrontar el circuit i les condicions meteorològiques imprevisibles amb l’última generació de cotxes i pneumàtics.

«Pregunteu als pilots quins són els seus circuits preferits i Suzuka sempre estarà al capdavant de la llista, amb els seus revolts exigents com el 130R i Spoon, un ambient i uns fans realment increïbles»

Mario Isola, director de Fórmula 1 de Pirelli

«Hi ha un nombre molt similar de revolts a l’esquerra i a la dreta, i un disseny únic de vuit, el que significa que les exigències del circuit estan equilibrades. Les càrregues energètiques suportades pels pneumàtics es troben entre les més altes que hem registrat al llarg de l’any, fet que, juntament amb la seva disposició, justifica l’elecció dels tres compostos més durs de la nostra gamma. Tenint en compte que els monoplaces actuals són més pesats que els seus predecessors, amb els límits de rendiment sempre al màxim, aquest repte serà més gran que mai. Enguany, com a novetat, es provaran alguns prototips de pneumàtics per a la temporada 2023, durant una llarga sessió d’entrenaments lliures divendres a la tarda, on aprofitarem per concretar les especificacions de l’any vinent”.

Mario Isola, director de Fórmula 1 de Pirelli.

La segona sessió d’entrenaments lliures al Japó s’ha ampliat a 90 minuts, amb l’objectiu de permetre la prova de pneumàtics dels prototips de pneumàtics slick per a la temporada 2023 (el mateix hauria de passar al Gran Premi dels Estats Units). Les proves de pneumàtics es realitzaran durant la sessió de FP2 de Suzuka i Austin i permetran ajustar els compostos per al 2023. Els prototips es poden reconèixer fàcilment ja que no tenen marques de colors als flancs laterals.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments