TURISMES: Juncadella i el seu equip campions del GT World Challenge Europa 2022 al Circuit de Barcelona – Catalunya

Akkodis ASP amb Raffaele Marciello, Jules Gounon i Daniel Juncadella al volant, van segellar el títol de la Fanatec GT World Challenge Europe en acabar en cinquena posició en un dramàtic final de temporada a al Circuit de Barcelona-Catalunya.

Tot i no tenir el ritme necessari per lluitar per la victòria, el Mercedes-AMG GT3 Evo núm. 88 va sumar suficients punts perquè la seva tripulació de pilots guanyés a Antonio Fuoco, de Ferrari, que va acabar segon a la cursa, per un escàs marge de dos punts a la classificació final.

Fuoco necessitava aconseguir la victòria davant d’un Akkodis ASP cinquè, però el Ferrari 488 GT3 Evo 2020 nº 71 d’Iron Lynx que l’italià compartia amb Alessandro Pier Guidi i Alessio Rovera es va quedar a 0,873 segons del Porsche 911 GT pilotat per Klaus Bachler, Alessio Picariello i Matteo Cairoli.

En alguns moments de la cursa de tres hores de diumenge, que tenia Fuoco després de la classificació amb Akkodis ASP.

Pier Guidi partia des de la pole i va realitzar una excel·lent sortida, construint un avantatge substancial sobre el Lamborghini Huracan GT3 Evo núm. 63 d’Emil Frey Racing de Jack Aitken, que va superar Bachler per la segona posició al primer revolt.

Després de la primera ronda de parades a boxes, Rovera tenia un avantatge de set segons sobre el copilot d’Aitken, Albert Costa, mentre que Gounon era sisè al Mercedes-AMG núm. 88 després del primer stint de Juncadella.

Akkodis ASP va perdre el contacte amb els líders després que Juncadella es quedés atrapat darrere de dos McLaren 720S GT3, i Gounon va acabar avançant Manuel Maldonado per ser cinquè als 20 minuts del seu stint intermedi.

El líder Fuoco encara tenia l’avantatge en les apostes del campionat en aquell moment, però Costa i Picariello van esborrar conjuntament l’avantatge de Rovera fins que aquest últim va superar el Ferrari núm. 71 al revolt 1.

L’avançament de Costa va provocar l’alegria al garatge d’Emil Frey, però aquesta eufòria va durar poc, ja que Iron Lynx va completar la darrera parada tres segons més ràpid per recuperar el lideratge.

A més, la decisió de Dinamic Motorsport de portar Piciariello a boxs a la volta anterior va donar a Porsche un avantatge amb el Ferrari i del Lamborghini.

Al començament de l’últim stint, Cairoli avantatjava Fuoco en quatre segons, amb Mirko Bortolotti tercer per a Emil Frey, Dries Vanthoor del Team WRT quart i Marciello cinquè.

Fuoco ja s’estava acostant a Cairoli quan va sortir el cotxe de seguretat per treure el Lamborghini de Barwell Motorsport, que s’havia aturat a causa d’un incendi.

Cairoli va controlar la represa i va mantenir a ratlla Fuoco per assegurar la primera victòria de Dinamic de la temporada, mentre que Marciello es va mantenir ferm a la cinquena posició per jugar-se el campionat amb Gounon i Juncadella.

Aitken, Costa i Bortolotti van completar el podi de la general, mentre que Vanthoor, Charles Weerts i l’últim suplent, Ricardo Feller, van ser quarts a l’última carrera de WRT amb Audi abans que la condecorada esquadra belga iniciï un nou capítol amb BMW aquesta mateixa setmana.

Nico Mueller, Frederic Vervisch i Valentino Rossi van ser sisens amb l’Audi nº 46 de WRT, davant de Sainteloc Junior Team, AMG Team GetSpeed i el millor dels BMW M4 GT3 de ROWE Racing.

El títol general de la Copa de Resistència va ser per Marciello, Gounon i Juncadella que continua l’èxit aconseguit a les 24 Hores de Spa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments