FÓRMULA 1: Verstappen trenca un nou rècord al GP de Mèxic 2022

Tot i que el Gran Premi de Mèxic no va ser la prova més emocionant de la temporada, va oferir una intrigant batalla estratègica i pneumàtica entre els pilots de Red Bull, que van començar amb els tous, i els pilots de Mercedes, que van començar en mitjans.

Instal·lat en la pole position, Max Verstappen va aconseguir mantenir el control de la cursa tot i l’enorme recta que precedeix a la primera frenada. Darrere seu, Lewis Hamilton va aconseguir pujar del 3r al 2n lloc superant el seu company d’equip George Russell, que també es va colar darrere del Red Bull de l’heroi local, Sergio Pérez, que va començar 4t.

L’esdeveniment es va convertir ràpidament en una cursa d’espera marcada per un duel de pneumàtics. Amb una conducció menys duradora, els Red Bulls lògicament es van aturar abans que els Mercedes. En tornar a la pista Verstappen i Pérez ja anaven amb els mitjos, el que semblava clarament en camí cap a estratègies de dues parades.

Hamilton i Russell van canviar les seves pròpies cobertes grogues per goma dura, senyals que els dos pilots britànics arribarien a la meta amb només una parada en boxes al seu haver.

Al llarg de les voltes, però, el dubte es va col·locar a la ment dels homes de Brackley i Brixworth. Efectivament, ni el ritme de Verstappen ni el de Pérez donaven signes de debilitament. Els pilots de Red Bull també podrien arribar fins al final?

Afirmatiu, amb una magnífica lliçó de gestió de pneumàtics que va permetre a Verstappen aconseguir la seva 14a victòria de la temporada, rècord absolut pres a Michael Schumacher (2004) i Sebastian Vettel (2013).

Per segon cap de setmana consecutiu, Hamilton s’ha d’acontentar amb el segon lloc, però Mercedes s’ha convertit clarament en la segona força de la graella, amb els Ferrari de Carlos Sainz i Charles Leclerc acabant lluny dels llocs capdavanters.

Com l’any passat, Pérez acaba al podi de la seva cursa per davant de Russell que va acabar, per davant dels Ferrari de Sainz i Leclerc.

Més endavant, Daniel Ricciardo ha aconseguit esborrar una penalització de 10 segons per un xoc amb Yuki Tsunoda (AlphaTauri) per arrabassar la 7a posició gràcies a una estratègia de pneumàtics molt agressiva i una sèrie d’avançaments al final de la cursa.

Esteban Ocon ha acabat 8è i s’ha emportat uns quants punts per Alpine, però l’equip francès ha pogut tornar a mossegar-se els dits després d’una altra retirada per un problema de motor del seu company Fernando Alonso, tot i haver fet una bona cursa.

En la lluita Alpine-McLaren per la 4a posició de la classificació de fabricants, Lando Norris contribueix en acabar 9è, mentre que Valtteri Bottas (Alfa Romeo) torna al Top 10 per primera vegada des del Canadà.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments