Johan Kristoffersson va aconseguir la seva cinquena corona al Campionat del Món de Ral·licros -i la primera de la nova era elèctrica de la sèrie- al World RX of Catalunya aquest cap de setmana, després d’un cap de setmana doble al Circuit de Barcelona – Catalunya.
Enardit per la decepció del dia anterior, Kristoffersson va marcar immediatament un ritme més ràpid que qualsevol altre durant la sessió de SuperPole. A continuació, va mantenir aquest ritme al llarg de les tandes, sense que cap dels seus competidors pogués fer ombra al pilot de Volkswagen.
La història va ser similar a la seva carrera de progressió i a la semifinal, cosa que li va valer al suec la pole position per a la importantíssima final. Després de fer una sortida de llibre, es va allunyar inexorablement dels seus perseguidors -liderats pel guanyador de dissabte, Timmy Hansen- per finalment creuar la bandera a quadres amb més de cinc segons d’avantatge sobre el grup perseguidor i consolidar no només la seva 34a victòria, sinó el que és més important, un extraordinari cinquè títol de pilots en només sis anys.
«Estic molt orgullós. Comencem de zero amb aquest cotxe. És el nostre bebè, i molta gent ha posat tota la seva vida al projecte. Es tracta d’un esforç d’equip, i ha estat un veritable plaer formar part d’aquest viatge.
“El Volkswagen ha volat, i he gaudit molt mostrant el seu ritme i el seu potencial a la final. Crec que tots els pilots somien tenir un cotxe així.
Kristoffersson
«Un cinquè títol mundial és increïble, i trigaré algun temps a assimilar-lo. És la primera vegada que la meva xicota i el meu fill han vingut a veure’m guanyar el campionat, i estic molt content de poder compartir aquest moment tan especial amb ells. És una sensació increïble».
El germà gran de Hansen va completar un excel·lent cap de setmana amb el segon lloc, admetent que el seu compatriota era «intocable» avui, però que tot i això va marxar del Circuit de Barcelona-Catalunya com el màxim anotador de l’esdeveniment. El campió del món del 2019 ha estat el rival més proper de Kristoffersson durant tota la jornada, i ha superat Ole Christian Veiby al segon lloc per poc més d’un segon.
Per al noruec, la tercera posició va suposar un benvingut canvi de sort després d’una mala ratxa en els darrers temps, i el resultat va ajudar a assegurar a Kristoffersson Motorsport el títol de World RX Teams 2022. Klara Andersson es va quedar en quarta posició per molt poc, passant a la final per primera vegada des del seu podi a Montalegre i mostrant novament una gran velocitat en seguir el ritme dels seus il·lustres i més experimentats adversaris.
Niclas Grönholm va acabar cinquè al cotxe de l’equip germà Construction Equipment Dealer Team – el finlandès va tenir problemes amb la direcció assistida tant a la semifinal com a la final – mentre que Kevin Hansen va fer una virolla induïda pel contacte al començament de la primera carrera de progressió. El suec va fer una sortida fulgurant des de l’exterior de la graella a la semifinal, però es va veure embolicat en un núvol de fum, cosa que va acabar amb les seves esperances d’arribar a la final.
Campió també entre els RX2e
Al Campionat FIA RX2e de suport, Isak Sjökvist va aconseguir per fi la victòria que portava buscant tota la temporada, mentre Viktor Vranckx aixecava el trofeu de pilots.
Després de marcar el ritme a les sèries, Sjökvist semblava que es perdria la final per complet quan un toc al primer revolt de la segona semifinal el va deixar a la quarta posició, però la sort va estar del seu costat, ja que les penalitzacions de Pepe Arqué i Patrick O’Donovan li van donar una altra oportunitat. El suec no la va desaprofitar, convertint la pole position en un triomf.
Vranckx el va seguir en segona posició, mantenint una ratxa de podis ininterrompuda que va valdre merescudament al belga la corona del campionat. Nils Andersson va completar el podi en tercera posició, assegurant-se així la mateixa posició a la classificació general.