CLÀSSICS: Joan Riberas i Álvaro Menéndez s’emporten un emocionant Ral·li Costa Daurada Legend 2022

Aquest cap de setmana les carreteres tarragonines tornaven a viure un ral·li, en aquesta ocasió de cotxes històrics, que deixava un regust agredolç. Per una banda l’èxit en l’apartat esportiu de comptar d’una prova amb grans lluites i espectacle als trams i per l’altra, la desagradable, fora dels trams per les queixes entre alguns veïns de la zona.

La setena edició del Ral·li Costa Daurada Legend comptava amb 6 trams diferents a doble passada dividits en dues etapes, la del divendres completament nocturna i la del dissabte diurna. Amb un total de 563 km, dels quals 164 eren trams cronometrats, amb cronometrades tan conegudes com El Molar – La Figuera, La Teixeta o La Mussara.

A l’apartat de velocitat, ja des del primer tram cronometrat va començar una lluita entre els actuals Campions d’Espanya Pre 81, Joan Riberas i Álvaro Menéndez i la parella formada per Ruben Cervera-Cristina Inés al volant d’un espectacular Ford Escort MK2. Aquesta igualtat quedava palesa després dels sis primers trams del divendres on totes dues tripulacions acabaven separades per tan sols 3 segons. El gran ritme dels dos tenors deixava al tercer participant classificat, els Campions d’Espanya dins la categoria Pre 90, Miguel Otegui i Giovanni Breda (BMW 325i), a un minut de diferència.

Nacho Mateo

La prova es va decidir en una jornada de dissabte, llarga, intensa i amb una parella que al volant de l’efectiu Porsche 911 SC van arriscar per aconseguir el triomf. Ruben Cervera i Cristina Inés van acabar en segona posició repartint-se també el número d’escratxos amb els vencedors de la prova, sis cadascun, amb Miguel Otegui i Giovanni Breda en l’últim esglaó del podi.

Nacho Mateo

A l’apartat de la regularitat, els guanyadors en el Campionat de Catalunya de Regularitat Sport, van ser la parella formada per Joan Galtés i Jordi Galtés (BMW 325i), seguits per Jordi Auret i Gil Tarabal (Peugeot 205 GTI), i de Narcís Marcó i Clàudia Marcó (VW Golf GTI). En el català de Regularitat els guanyadors van ser, en un final molt ajustat, Antoni Verdaguer i M.J. Mora (Porsche 944 Turbo), seguits de Carles Miró i Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) mentre que en tercera posició acabaven Joan I. Fernández i Carles Fabregat amb un Volvo 480 Turbo.

Nacho Mateo

La prova vol ser l’any que ve dins del calendari del Campionat d’Espanya de Ral·lis Històrics. Per fer-ho i mantenir-se s’hauran de llimar moltes coses en l’aspecte organitzatiu, com així esperem.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments