RAIDS: La representació catalana per al Dakar 2023 comença a agafar color

La categoria reina del Dakar 2023 té ja alguns catalans inscrits. Equips amb vells coneguts al volant, el Repsol Toyota Rally Team amb Isidre Esteve, i l’Astara amb Laia Sanz i Carlos Checa.

Isidre Esteve complirà el 2023 la majoria d’edat al Dakar. El pilot d’Oliana iniciarà la seva divuitena participació a la prova, la vuitena en la categoria de cotxes, al volant d’un Toyota Hilux T1+, que compartirà amb el seu inseparable copilot, Txema Villalobos. El duo del Repsol Toyota Rally Team buscarà el seu millor resultat en la competició més dura del motor.

Al Dakar 2023, l’equip utilitzarà en totes les etapes un biocombustible avançat produït a partir de residus que Repsol ha dissenyat a mida. Enguany, els enginyers han aconseguit incrementar el percentatge de carburant renovable, des del 50% emprat l’any passat fins al 75%, sense disminuir les seves prestacions.

Crec que arribem més preparats que mai. El del 2023 és ‘El Projecte’, el que sempre havíem somiat i perseguim des de fa anys. Comencem amb una igualtat de condicions respecte a la resta que mai havíem gaudit. Per això, afrontem la cursa amb les mateixes ganes de sempre, encara que amb una piulada més d’il·lusió, si cap, per les bones sensacions i la competitivitat que ens ha demostrat el cotxe.

Laia Sanz i Carlos Checa arriben a una estructura, Astara, que compta amb l’Astara 01 Concept com a cavall de batalla. Aquest vehicle s’alimentarà amb e-fuel, en una proporció del 90% (respecte el 70% del 2022). Per aquest any el cotxe s’ha sotmès a algunes millores —menys pes, més potència o la possibilitat de portar una tercera roda de recanvi. El que suposa un pas endavant a nivell competitiu.

Carlos Checa anirà acompanyat del també català i experimentat en el desert, Marc Solà, Laia Sanz ho farà acompanyada de Maurizio Gerini mentre que Óscar Fuertes estarà amb Diego Vallejo.

El 01 Concept està desenvolupat a partir del Century CR6, es tracta d’un Bugui 4×2 amb tracció posterior i un pes màxim en buit de 1.590 quilograms, amb 331 kW de potència i més de 500 quilòmetres d’autonomia en carrera.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments