Furiós arran de la decisió dels comissaris de donar més energia als híbrids d’Audi la tarda d’ahir, Nasser Al-Attiyah (Toyota) ha passat a la velocitat en aquesta cinquena etapa del Dakar 2023 al voltant de Ha’il aquest dijous 5 de gener.
L’actual guanyador de la prova i el seu navegant francès Mathieu Baumel, han liderat aquesta primera especial de grans dunes. El lideratge d’aquesta etapa ha canviat de mans tres vegades entre Sébastien Loeb (Bahrain Raid Xtreme), Stéphane Peterhansel (Audi) i Carlos Sainz (Audi).
No obstant això, el final d’etapa ha estat fatal per a Sébastien Loeb i Fabian Lurquin, que han hagut de parar després de bolcar darrere d’una duna. Els sots campions del món de ral·li-raid han tardat 20′ en tornar el cotxe a lloc per poder continuar la marxa. Un altre revés per l’escuderia i per ells mateixos.
Els Audis híbrids s’han quedat enrere en el tram final de l’etapa tot i l’augment de potència que han viscut. Carlos Sainz i Lucas Cruz cedeixen 1’57» i Stéphane Peterhansel i Édouard Boulanger acaben han acabat a 3’44».
A la classificació general, tot va bé per a Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel, el lideratge dels quals en la primera posició s’ha ampliat a més de 20 minuts.
Entre els catalans molt bona actuació avui, un altra vegada, d’Armand Monleón, copilot de Przygonski, acabant en onzena posició com a segon millor català després de Lucas Cruz. Bona actuació avui també de Dani Oliveras, copilot de Yacopini, en setzena posició i pujant fins la tretzena a la general. Isidre Esteve i Txema Villalobos es consoliden en el top30 acabant avui vint-i-vuitens de la general.
Les males noticies ens arriben per l’equip Astara, on Laia Sanz ha patit un fort accident al quilòmetre 28 de la cronometrada. Per sort tant la Laia com el seu copilot han sortit il·lesos i han pogut reparar el cotxe per continuar. Veurem si arriben dins del temps de control. Carlos Checa i Marc Solà, del mateix equip que la Laia Sanz, també han perdut molt de temps en l’última part de l’etapa.