Cada cop hi ha més veus que es sumen parlant dels costos exorbitants, sent la principal causa perquè el WRC no es desenvolupi com es pretenia.
Aquesta vegada, ha estat el president de Prodrive, David Richards, qui va dir a Dirtfish que creu que el Campionat del Món de Ral·lis havia d’adoptar un “nou enfocament” si volia atraure més fabricants.
Des de fa quatre anys, només M-Sport, Toyota i Hyundai competeixen al màxim nivell, d’aquí a un temps els tres també tindran cotxes al WRC2, on Toyota s’unirà a M-Sport / Ford i Hyundai, i fins i tot Skoda i Citroën.
David Richards entén que “els cotxes s’han tornat massa complicats i cars. Cal un nou enfocament. Calen més competidors, hi ha moltes empreses privades que, si els costos fossin raonables, competirien”, ha dit.
Cal recordar que Ricahards és director de Prodrive, sota la seva direcció, Prodrive ha tingut èxit en molts campionats, sent equip oficial i preparador de marques tan mítiques com Subaru, sent l’últim projecte el Mini John Cooper Works WRC amb el qual va estar 2 anys competint de manera oficiosa acabant de males maneres la seva relació amb el grup BMW.
David Richards va estar implicat en la promoció del Mundial de Ral·lis (WRC) des de fa molts anys. Va ser president de l’empresa promotora del WRC, International Sportsworld Communicators (ISC), des del 2000 fins al 2007. Durant aquest període, el campionat va perdre gran part de la seva essència i moltes marques van fugir. El seu principal objectiu va ser augmentar la presència en televisió canviant per complet el format dels ral·lis per sempre.