La Federació Catalana d’Automobilisme va presentar fa unes setmanes el primer esbós del calendari de ral·lis per aquest 2023. Les cites programades per al campionat de Catalunya de Ral·lis d’Asfalt de 2023 seran sis, mentre que les del campionat de terra seran tan sols quatre.
Molts canvis i pocs a millor. El campionat de Catalunya tornarà a viure una temporada curta, principalment sobre terra, amb alguns canvis de dates i algunes proves que faran un salt endavant a nivell de puntuabilitat.
L’asfalt com a pedra angular
El campionat de Catalunya d’asfalt comptarà amb sis proves, començant a Lloret que ja s’ha fet un lloc com a cita inaugural de la temporada i convertint-se en un referent per a tot el campionat. Així doncs l’onze i el dotze de febrer els trams de la Costa Brava obriran foc.
El març estarà copsat per dues proves no exclusives del campionat de Catalunya de ral·lis, com el Ral·liesprint de Talamanca l’onze de març, i per altra banda el Rally Costa Brava, amb el màxim coeficient internacional per al 2023, sent puntuable per al Campionat d’Europa de Ral·lis Històrics, el 18 i 19 de març.
L’abril és el mes amb més proves sobre la negra superfície, amb el Ral·li de La Llana programat per l’u i dos, canviant la tardor per la primavera, i el Ral·li Ciutat de Valls per al vint-i-nou i trenta. Entremig d’ambdues proves hi haurà el Rally Catalunya Històric, el quinze i setze del mateix mes, just després de la Setmana Santa.
El vint i vint-u de maig es disputarà el Ral·li Empordà, serà la quarta prova de la temporada. Entre els mesos de juny i juliol només hi ha programades dues curses i cap d’elles sent puntuables per al campionat.
El Costa Daurada Legend canvia del tradicional mes d’octubre / novembre, sempre després del RallyRACC, per l’inici de l’estiu tot estrenant puntuablilitat per al Campionat d’Espanya de Ral·lis Històrics. Els dies deu i onze de juny Reus serà l’epicentre de la competició de vehicles clàssics.
Al juliol seguim orfes de Ral·li Osona però tindrem el Ral·liesprint de La Cerdanya.
Després de la parada estival arriba un altre dels canvis més importants del nou calendari, el Ral·li Masies de Voltregà es celebrarà els dies setze i disset de setembre i passa de ser un ral·liesprint a un ral·li del campionat de Catalunya. Veurem l’itinerari que decideix V-Line.org però bé podria ser la prova de referència d’Osona.
Octubre arriba amb només el ral·liesprint d’Escornalbou, i, no és fins l’últim cap de setmana de novembre que torna el campionat de Catalunya de ral·lis d’asfalt amb el tradicional 2000 Viratges, l’últim ral·li abans de la cirereta del pastís amb el Ral·lisprint RACC al Circuit de Barcelona Catalunya.
La terra segueix abandonada
No és fins al mes de juny que el calendari de la terra apareix un doble asterisc anunciant una prova. No se sap on, ni qui ho organitza, però és tota una senyal. Si el 2020, 2021 i 2022 va ser un calendari erm, el 2023 sembla que seguirà el mateix camí.
Per al mes de setembre hi apareixen dues de les quatre proves programades, el dos i el tres el 4t Ral·li Memorial Abel Puig, a Cervera, i el trenta el Ral·li de Vidreres. El mes d’octubre no hi ha cap prova, només l’organitzada pel RACC dins del súper campionat d’Espanya de Ral·lis sobre aquesta superfície, i es tanca el calendari amb la disputa del Ral·li Ciutat de Tàrrega a mitjans de novembre.
Esperem que el pas de les setmanes serveixi per confirmar noves proves per aquesta temporada que està a punt de començar.
Calendari: aquí.