FÓRMULA 1: El projecte de Haas per al 2023 es presenta en societat amb nou patrocinador

Haas ha obert la veda de les presentacions de 2023mostrant els colors del seu nou monoplaça, el VF-23, fent èmfasi en MoneyGram, patrocinador principal de l’equip que ara s’anomena MoneyGram Haas F1 Team.

Haas és l’equip més jove de la graella actual de la F1 (oblidant Alpha Tauri, que no és més que Toro Rosso amb un nom diferent). És el projecte nord-americà més recent i el més reeixit si ens fixem en la vida i la rellevància dels projectes recents anteriors. L’entrada de Haas el 2016 va ser una mica un alleujament després del declivi d’equips més petits com Caterham, HRT i Marussia, que va provocar una reducció del nombre de cotxes en pista. Gene Haas va ser l’home que va donar nom al nou equip de F1 que venia dels EUA, un mercat que sempre ha estat atractiu per al Gran Circ. Va construir el seu equip, el debut del qual estava previst per al 2015, però posteriorment es va ajornar al 2016 per tal de donar més temps al projecte.

La idea de Haas era senzilla. No tenia la intenció de començar amb una inversió megalòmana i intentar fer-ho tot a casa. Al contrari, va reconèixer les debilitats inicials i va pensar que el més pràctic i el més econòmic seria comprar tot el que pogués comprar, segons la normativa, i només desenvolupar allò que fos estrictament necessari. Una idea venuda per Gunther Steiner que va convèncer l’americà.

Esperança i maduresa

Mirant enrere en l’aposta fallida dels joves, Haas va tornar a pilots experimentats. Després de convèncer Magnussen de tornar, va anar a buscar un dels pilots més experimentats: Nico Hulkenberg. És amb aquest duet que l’equip afronta les properes temporades. Amb experiència i maduresa, l’equip espera fer un pas endavant. Haas mai va tenir molts diners per gastar i, per tant, va dependre molt del suport de Ferrari, que es va convertir en una associació estratègica, tant que, quan es va implantar la nova regulació financera, una part dels enginyers de la Scuderia van començar a treballar per a Haas, eludint així la necessitat d’acomiadaments col·lectius. Haas ha guanyat amb el límit pressupostari que s’imposa, i ara pot gastar gairebé tant com els grans equips.

L’entrada de MoneyGram el 2023 arriba en un moment excel·lent, després dels afers amb Rich Energy (que va resultar ser un fiasco) i Uralkali, de la família Mazepin, dos patrocinadors que van causar més problemes que diners. Amb un patrocinador fort i un pressupost limitat, l’equip espera fer el que sempre ha fet, però de manera més eficient.

Peces clau de l’engranatge

Gene Haas és la peça central d’aquest engranatge. L’empresari nord-americà, que també està vinculat a NASCAR, va apostar per la F1, però mai li van agradar molt els diners necessaris per competir en aquest costat de l’Atlàntic. El cap no és una figura gaire present i l’home al capdavant és el carismàtic Gunther Steiner. L’enginyer de 57 anys va ser el gran responsable de convèncer Haas perquè creés el seu equip, i des d’aleshores és l’home que guia l’equip, amb la seva manera de comunicar-se molt genuïna i peculiar. Són els homes forts de Haas.

El cotxe nou

Haas va sorprendre l’any 2022, amb una aposta agosarada per un cotxe que es va desenvolupar durant tota la temporada 2021, amb aquesta temporada vista com una «temporada zero». Haas va presentar el VF-22, un monoplaça amb idees interessants i una bona competitivitat inicial. En les 11 primeres carreres de l’any, Haas va anotar cinc punts, dues vegades amb els dos pilots entre els 10 primers. Per tant, la primera meitat de la temporada va ser positiva. Fins i tot va aconseguir un moment de brillantor, amb la primera pole de l’equip al GP del Brasil, gràcies a Magnussen.

Per a aquest any, es preveu que l’equip continuï la bona feina, però que pugui desenvolupar el cotxe amb més rapidesa, per començar a agafar l’impuls necessari per sortir de les últimes posicions de la graella. El 2022 va ser un any relativament positiu i s’espera més i millor d’un equip que ja ha demostrat que el seu model pot donar resultats positius.

De moment coneixem els nous colors de la Haas VF-23, la nova màquina de l’equip. El nou xassís s’hauria de conèixer en el moment de les proves col·lectives d’hivern.

El cotxe de 2023 es provarà a Silverstone abans que el cotxe sigui transportat a Bahrain per a proves de pretemporada del 23 al 25 de febrer. Haas és el primer equip que revela els colors per a la propera temporada, amb Red Bull el proper, amb un llançament programat a Nova York el divendres, seguit de Williams i Alfa Romeo la setmana vinent.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments