FÓRMULA 1: Ford oficialitza la seva entrada al campionat

Pocs mesos després de la formalització del gran debut d’Audi a la categoria reina, un altre gegant acaba d’anunciar el seu retorn a la Fórmula 1. El 2026, quan s’introdueixi la nova normativa de motors, el fabricant nord-americà Ford s’incorporarà efectivament a la graella, vint-i-dos anys després de la seva última implicació a través de l’estructura de Cosworth amb Jordan i Jaguar el 2004.

«És l’inici d’un nou capítol emocionant en la història de Ford, que va començar quan el meu besavi va guanyar una cursa que va ajudar a llançar la nostra empresa»

Bill Ford, president executiu

Ford torna al cim de l’esport, portant la seva llarga tradició d’innovació, sostenibilitat i electrificació a un dels escenaris més visibles del món.

Un 2026 prometedor

El creixent públic de la F1, l’interès creixent dels Estats Units per la disciplina i l’enorme pas fet per la promotora i la FIA cap a més durabilitat i electrificació dels motors han convençut finalment Ford de l’interès a tornar. La marca de Detroit no torna, a més, a un territori inexplorat ja que, tot i que mai s’ha compromès en el seu nom com a constructor de F1, es manté fins avui el tercer fabricant de motors amb més èxit del campionat amb 10 títols de constructor i 13 pilots.

«La notícia que Ford s’uneix a la Fórmula 1 a partir del 2026 és sens dubte una gran notícia per a l’esport i estem encantats de veure’ls unir-se als nostres increïbles socis que ja estan a la graella de la Fórmula 1

Stefano Domenicali, CEO de la Fórmula 1

«Ford és una marca global amb una història increïble en el món de les carreres i el motor, i estic encantat que hagin vist l’enorme valor que ofereix la nostra plataforma amb més de mig milió de seguidors a tot el món».

«El nostre compromís de ser Zero Carbon per al 2030 i la introducció de combustibles sostenibles a partir del 2026 també és un motiu important de la seva decisió d’entrar a la F1»

D’altra banda, Ford encara no ha especificat si tornarà com a fabricant de motors en associació amb un equip que ja està a la graella, o si té la intenció de comprar un equip de F1 i involucrar-se més a fons.

Per tant, el 2026, la marca de Detroit estarà en Fórmula 1, WEC i IMSA a través del Mustang GT3, al WRC amb M-Sport, i també al Dakar amb el Ranger Raptor.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments