Pocs mesos després de la formalització del gran debut d’Audi a la categoria reina, un altre gegant acaba d’anunciar el seu retorn a la Fórmula 1. El 2026, quan s’introdueixi la nova normativa de motors, el fabricant nord-americà Ford s’incorporarà efectivament a la graella, vint-i-dos anys després de la seva última implicació a través de l’estructura de Cosworth amb Jordan i Jaguar el 2004.
«És l’inici d’un nou capítol emocionant en la història de Ford, que va començar quan el meu besavi va guanyar una cursa que va ajudar a llançar la nostra empresa»
Bill Ford, president executiu
Ford torna al cim de l’esport, portant la seva llarga tradició d’innovació, sostenibilitat i electrificació a un dels escenaris més visibles del món.
Un 2026 prometedor
El creixent públic de la F1, l’interès creixent dels Estats Units per la disciplina i l’enorme pas fet per la promotora i la FIA cap a més durabilitat i electrificació dels motors han convençut finalment Ford de l’interès a tornar. La marca de Detroit no torna, a més, a un territori inexplorat ja que, tot i que mai s’ha compromès en el seu nom com a constructor de F1, es manté fins avui el tercer fabricant de motors amb més èxit del campionat amb 10 títols de constructor i 13 pilots.
«La notícia que Ford s’uneix a la Fórmula 1 a partir del 2026 és sens dubte una gran notícia per a l’esport i estem encantats de veure’ls unir-se als nostres increïbles socis que ja estan a la graella de la Fórmula 1
Stefano Domenicali, CEO de la Fórmula 1
«Ford és una marca global amb una història increïble en el món de les carreres i el motor, i estic encantat que hagin vist l’enorme valor que ofereix la nostra plataforma amb més de mig milió de seguidors a tot el món».
«El nostre compromís de ser Zero Carbon per al 2030 i la introducció de combustibles sostenibles a partir del 2026 també és un motiu important de la seva decisió d’entrar a la F1»
D’altra banda, Ford encara no ha especificat si tornarà com a fabricant de motors en associació amb un equip que ja està a la graella, o si té la intenció de comprar un equip de F1 i involucrar-se més a fons.
Per tant, el 2026, la marca de Detroit estarà en Fórmula 1, WEC i IMSA a través del Mustang GT3, al WRC amb M-Sport, i també al Dakar amb el Ranger Raptor.