WRC: Els claus per al Ral·li de Suècia 2023

En el passat Ral·li de Monte Carlo, els pilots només s’havien de preocupar dels interiors per intentar evitar punxades, ja que pel que fa a les eleccions dels pneumàtic aquest va ser el Ral·li de Monte Carlo menys determinant. I a Suècia l’única pregunta és quant de gel hi haurà a les pistes d’Umea i quina uniformitat serà aquest gel? És amb aquest interrogant que comença el Ral·li de Suècia, la segona cursa del WRC.

Gel o no, però, hi ha certeses. Els pneumàtics que la marca italiana Pirelli portarà a la prova seran el Sottozero Ice J1B, que van debutar a Umea l’any passat. El reglament permet, en cada classe, l’ús d’un sol tipus de pneumàtic, amb un sol tipus de tac, fins a un màxim de 20 mm en total.

El Sottozero Ice J1B, amb un patró direccional asimètric dissenyat per a superfícies nevades i gelades, serà utilitzat per Rally1 i Rally2. Té un total de 384 claus amb punta de tungstè, cadascuna sobresurt set mil·límetres de la banda de rodament.

Cadascun dels pilots del Rally1 pot fer servir fins a 28 pneumàtics durant la cursa. En el cas dels pilots de Rally2 en poden utilitzar fins a 24. En ambdues classes, els pneumàtics emprats per al shakedown són «gratuïts» i no formen part de l’assignació de la cursa.

Els cotxes Junior WRC, el Ford Fiesta Rally3, faran servir el pneumàtic Sottozero Ice WJA, que té algunes característiques en comú amb el J1B, com ara els tacs de 20 mm. Els pilots júniors del WRC podran utilitzar fins a 22 pneumàtics durant l’esdeveniment, inclòs el shakedown.

Per Terenzio Testoni, responsable de les activitats de ral·li de Pirelli:

«L’any passat, la zona d’Umea va oferir superfícies de gel menys consistents del que s’esperava, fet que va oferir algunes sorpreses durant la cursa.

El nostre procés especial de vulcanització ha demostrat ser inestimable, ajudant a mantenir els claus al seu lloc fins i tot quan les temperatures són més baixes i la grava està més exposada, amb gairebé el 100% de retenció dels claus. Tant de bo aquest any les condicions siguin diferents, tot i que és poc probable que es trobi un escenari típic d’hivern del nord, ja que hi ha poca neu a tot Europa, no només a Suècia.

En qualsevol cas, el que és segur és que els pilots correran amb pneumàtics optimitzats per a totes les condicions hivernals».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments