Complicat, així és com podríem definir la desena edició del Rally Lloret de Mar. Una prova que es preveia interessantíssima a nivell esportiu pel gran nombre d’inscrits i el gran nivell que atresoraven, però on els problemes organitzatius van acabar sent protagonistes.
Surhayén Pernía i Alba Sánchez al volant d’un Hyundai i20N Rally 2 van aconseguir el triomf del 10 Rally Lloret de Mar, un triomf treballat davant d’uns sorprenents i combatius Xavier Vidales i Jordi Hereu que al volant d’un Škoda Fabia R5 van liderar la priva durant la primera jornada. Albert Orriols i Xavier Moreno a bord d’un recentment adquirit Škoda Fabia Rally 2 Evo completaven el podi.
En Regularitat Sport, Xavier Domingo-Antoni Moragas als comandaments d’un BMW M3 E30 s’emportaven el triomf, mentre que Josep Maria Bardolet i Anna Vives amb un SEAT 1400 B feien el mateix en la categoria de Regularitat.
Pernía – Vidales un duel d’alta volada
Xavier Vidales i Jordi Hereu sorprenien propis i estranys el divendres a la tarda quan s’emportaven el primer escratx al tram de Tossa-Cadiretes (19,289 km), mentre que el principal candidat a la victòria, Surhayén Pernía i Alba Sánchez responien al pilot de casa marcant el millor temps al següent tram.
La jornada del divendres va finalitzar amb Vidales i Hereu primers amb un avantatge de tan sols 0.3 segons respecte Pernía i Sánchez, les espases estaven en alt per l’etapa del dissabte. Tercer era Orriols, més distanciat, i quart Arnaud Genesca (Škoda Fabia R5).
Dissabte era Pernía qui colpejava primer i prenia la davantera aconseguint un avantatge de gairebé 14 segons. Tot i que semblava una distància insalvable a favor dels de Hyundai, Vidales i Hereu van marcar un gran registre pel tram de St. Hilari-Collsaplana, rebaixant la distància en 10 segons deixant el ral·li obert a falta d’un tram i només 5,8 segons de diferència.
Osor va dictar sentència i si a Collsaplana era Vidales qui feia un crono estratosfèric en l’últim tram Pernía aconseguia avantatjar els seus rivals directes per 8 segons i sentenciant així la prova.
Xavier Vidales i Jordi Hereu s’havien de conformar amb la segona posició però primera del Campionat de Catalunya. Albert Orriols-Xavier Moreno completaven el podi i Arnaud Genesca i Jean René Villani eren els quarts classificats.
Actuacions individuals d’alta volada
Brillant actuació de Pep Bassas i Manel Muñoz al volant del Peugeot 208 Rally 4 per aconseguir una molt bona cinquena posició, a més de ser els més ràpids de la categoria 2 rodes motrius. Adrià Serratosa i Eric Bellver amb un altre Peugeot 208 Rally 4 acabaven en segona posició mentre que tancant el podi hi havia en Pere Rovira i en Carles Planell amb un Suzuki Swift quallant també un actuació brillant amb un vehicle de prestacions molt inferiors.
Un dels focus d’atenció d’aquesta prova era el debut de Gil Membrado acompanyat de Carlos del Barrio a bord d’un Ford Fiesta Rally4, el jove pilot osonenc es convertia així en el pilot més jove a córrer un ral·li a nivell estatal, i a més ho feia demostrant un gran caràcter atacant ben fort durant tota la prova en una superfície on no tenia experiència.
Màxima igualtat en Regularitat
En Regularitat Sport s’imposaven Xavier Domingo i Antoni Moragas amb un BMW M3 E30, Jordi Fanlo i Daniel Robledillo al volant d’un Porsche 911 SC acabaven en segona posició mentre que Manel Arroyo i Eloi Alsina, també al volant d’un Porsche 911 SC, eren els tercers classificats.
Els triomfadors en Regularitat han estat Josep Maria ‘Mia’ Bardolet i Anna Vives, a bord d’un SEAT 1400 B de SEAT Històrics, model que compleix enguany 70 anys. Per darrere acabaven Jordi Martí i Xavier Tibau amb un Ford Escort MKI mentre que Carles Bracons i Jordi Bustins amb un Peugeot 205 GTI eren els tercers.
Problemes organitzatius
No volíem acabar aquesta crònica del X Rally Lloret de Mar sense fer un esment a les diferents situacions viscudes durant la prova. El ral·li ja va començar amb mal peu quan en l’últim tram del primer bucle, Els Àngels, Richard Genesca patia una forta sortida de carretera just passat el tercer quilòmetre de l’especial, pocs metres després de la famosa paella de Can Mascort. El tram es neutralitzava després d’una quinzena de cotxes perquè poguessin entrar les assistències per socórrer pilot i copilot.
Situació més rocambolesca, però es va viure a la segona passada per Tossa-Cadiretes quan una persona es va «colar» amb el seu cotxe dins del tram just abans de l’inici d’aquest. La situació va comportar primer un retard, però després va acabar desembocant en l’anul·lació del tram.
Dissabte la prova arrencava amb tres trams clàssics de la zona, Cladells, Sant Hilari – Collsaplana i Osor. El segon tram del primer bucle s’anul·lava, segons l’organització, per motius de seguretat en el mateix, algunes fonts indicaven que el motiu de l’anul·lació era la manca de ràdios que no permetia cobrir tot el recorregut.
L’última de les situacions complicades que va viure la prova va ser la neutralització de la segona passada per Collsaplana per la virolla d’un pilot que va acabar demanant assistència mèdica per indisposició de la seva tripulant. Aquest moment el van aprofitar uns brètols per cobrir de neu un dels revolts del tram quan encara havien de passar els vehicles de regularitat. Conducta completament fora de lloc i, en aquest cas, aliena a l’organització.
Classificació final Velocitat
1-Surhayén Pernía-Alba Sánchez (Hyundai i20N Rally 2), 1h33:19.1
2-Xavier Vidales-Jordi Hereu (Škoda Fabia R5), +14.4
3-Albert Orriols-Xavier Moreno (Škoda Fabia Rally 2 Evo), +1:48.4
4-Arnaud Genesca-Jean René Villani (Škoda Fabia R5), +3:09.9
5-Josep Bassas-Manel Muñoz (Peugeot 208 Rally 4), +3.41:2
6-Alejandro Mauro-Diego Sanjuan (Škoda Fabia Rally 2 Evo), +4:45.9
7-Xavier Domènech-Susanna Cercadillo (Porsche 997 GT3 RS), +5:00.3
8-Adrià Serratosa-Eric Bellver (Peugeot 208 Rally 4), +5:37.0
9-Alberto Segui-Alain Peña (Škoda Fabia R5), +5:42.0
10-Toni Ariete-Carla Salvat (Ford Fiesta R5 MK2 Rally 2), +6:08.9
Classificació final Regularitat Sport
1-Xavier Domingo-Antoni Moragas (BMW M3 E30), 88,9 punts
2-Jordi Fanlo-Daniel Robledillo (Porsche 911 SC), 169,4 punts 3-Manel Arroyo-Eloi Alsina (Porsche 911 SC), 175,7 punts
4-Ignasi Segura-Oriol Martinell (BMW 325i), 201,3 punts
5-Jordi Auret-Gil Tarabal (Peugeot 205 GTI 1.9), 206,3 punts
Classificació final Regularitat
1-Josep Maria Bardolet-Anna Vives (SEAT 1400 B), 50,3 punts
2-Jordi Martí-Xavier Tibau (Ford Escort MKI), 56,1 punts
3-Carles Bracons-Jordi Bustins (Peugeot 205 GTI 1.9), 60,3 punts
4-Francesc Segú-Joaquim Segú (VW Golf GTI MK2), 71,7 punts
5-Jordi Cubarsí-Ferran Solés (Volkswagen Golf GTI MK2 8v), 84,6 punts