Els dos representants catalans a l’última edició del Ral·li de Suècia, Axel Coronado i Jose Luis Garcia, han viscut situacions força complicades. La velocitat amb que es corre sobre els trams nevats i gelats suecs fa que qualsevol error o problema es penalitzi enormement en el cronòmetre com així vas ser.
Axel Coronado, copilot de Bruno Bulacia i al volant d’un Skoda Fabia Rally2 Evo es van classificar en onzè lloc entre els Rally2, desè entre WRC2 i sisè al WRC2 Challenger.
La parella començava la prova de forma cautelosa esperant aprofitar possibles abandonaments per anar pujant en la classificació general però ràpid van veure que havien d’augmentar la velocitat per no perdre el tren dels pilots de davant. El canvi d’estratègia els va fer agafar més riscos la qual cosa complicava la situació durant la segona jornada quan els de l’Skoda es sortien en el tram 14 perdent molts segons que els feia cauré a la desena posició per darrera del finlandès Egon Kaur. Posició que ja no millorarien en el que quedava de prova.
Pel que fa a José Luis Garcia, la seva participació al WRC Masters Cup ha estat molt complicada. Ja a la segona especial de l’etapa de divendres, el tercer tram de la prova, patien una sortida de pista que els obligava a abandonar. Afortunadament, l’incident no va ser greu i tant el duet García-Cué com el cotxe es van poder reenganxar sense problemes a la prova l’endemà.
Sense opcions a lluitar pels objectius esportius dins de la seva categoria, García i el seu copilot Dani Cué, van optar per gaudir al màxim de les nevades i gelades especials sueques que van ser un desafiament completament nou per a ell i el seu copilot.
“Va ser una experiència inoblidable. Gaudim molt en un ral·li tan especial com aquest, amb uns trams nevats preciosos i súper ràpids. No havia anat mai tanta estona trepitjant l’accelerador a fons com aquests dies a Suècia i la veritat és que aquesta prova és única al món”.