Pirelli ensenya les seves cartes per al primer Gran Premi de l’any 2023 a Bahrain

El nou pneumàtic C1 de Pirelli farà el seu debut a la primera carrera de la temporada de Fórmula 1. Aquest any Pirelli ha ampliat la gamma de compostos disponibles a sis, amb tres seleccionats per a cada cursa. El compost C1 supera la bretxa entre el C0 més dur (utilitzat com a C1 el 2022) i el C2, que es manté sense canvis respecte a l’any passat.

El tècnic de Pirelli, Mario Isola, admet que el pneumàtic més dur de Bahrain podria ser una aposta per a la cursa de diumenge vinent.

«La primera cursa del campionat serà un important banc de proves per validar tot el treball de desenvolupament que vam realitzar l’any passat, que ens va permetre millorar encara més l’estructura dels pneumàtics i introduir un nou compost

El C1 farà el seu debut a Sakhir: un compost completament nou, basat en el C2 de l’any passat, que ens permetrà reduir la diferència de rendiment entre els compostos més durs de la gamma. Esperem que també sigui una opció vàlida per a la cursa d’aquest cap de setmana.

Isola

Al Gran Premi de Bahrain, el C1 serà el compost més dur disponible, mentre que el C2 serà el pneumàtic mitjà i el C3 el tou. Els equips tindran a la seva disposició dos jocs de pneumàtics durs, tres jocs de mitjans i vuit jocs de tous per cotxe, així com l’assignació habitual de pneumàtics intermedis i per pluja. La degradació dels pneumàtics serà un factor clau en l’estratègia dels equips. La temporada passada, tots els pilots es van aturar tres vegades (en lloc de les dues previstes) perquè el Safety Car va arribar cap al final de la cursa.

Mirant ja al 2024

Com el 2022, Pirelli va tenir autorització per programar dues proves dels prototips de compostos de pneumàtics que es podrien utilitzar la temporada 2024 durant els entrenaments lliures 1 del Gran Premi del Japó i Mèxic.

Mario Isola, responsable de Pirelli, va confirmar que realitzaran dues proves més el 2023.

«Les proves durant els esdeveniments seran a Mèxic i Japó, amb el mateix format que vam veure l’any passat. És una bona oportunitat per acabar els compostos».


Pirelli també realitzarà un extens programa de proves de pneumàtics durant tota la temporada amb equips.

“Tenim tots els equips implicats i tenim un total de 35 dies”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments