Alpine se’n va al Pikes Peak

Alpine es prepara per a la seva primera participació a la pujada més famosa del món, el Pikes Peak.

La famosa «Cursa cap als núvols», a Colorado Springs, que ha fascinat milions d’aficionats des del 1916 i que tindrà lloc el 25 de juny comptarà amb un model Alpine especial. Guanyador de la Copa FIA R-GT, al volant d’un ral·li Alpine A110, Raphaël Astier conduirà una versió especial de l’A110 GT4 Evo, desenvolupada específicament per a la pujada nord-americana.

La pujada internacional de Pikes Peak és un dels esdeveniments més antics dels Estats Units d’Amèrica. Disputada des de 1916 a les Muntanyes Rocalloses, Colorado, aquesta competició ha sofert diverses transformacions al llarg del segle passat, però segueix sent una de les pistes més difícils del món.

La rampa té 19,93 quilòmetres de llarg i 156 corbes, començant a 2.865 metres d’altitud i acabant aproximadament 1.440 metres més amunt, és a dir, més de 4.300 metres d’altitud. Això representa un repte extrem tant per als pilots com per a les màquines. La pressió atmosfèrica variable influeix dràsticament en la potència del motor durant tota la pujada, ja que els pilots han de fer front a una carretera especialment relliscosa i polsegosa, condicions meteorològiques imprevisibles, diferents angles de llum solar, nombrosos girs cecs i barrancs omnipresents.

Alpine i Signatech s’enfrontaran a Pikes Peak el diumenge 25 de juny amb un Alpine A110 GT4 Evo. El model s’ha sotmès a un ampli treball de desenvolupament per superar les particularitats d’aquesta pujada icònica i compta amb apèndixs aerodinàmics per maximitzar l’efecte terra.

En conjunt amb el departament de disseny d’Alpine, els enginyers i tècnics de Signatech es van centrar en l’aerodinàmica i el motor per afrontar els reptes de Pikes Peak. Per subratllar la connexió amb el model de carretera i, alhora, demostrar, en sòl nord-americà, totes les qualitats del xassís A110, Alpine també va optar per entrar a la categoria Time Attack 1. Serà en una configuració de dues rodes motrius, competint al costat de prototips més atípics amb diferents filosofies.

Alpine aportarà l’experiència de Raphaël Astier al debut de la marca a Pikes Peak. Guanyador de la FIA ​​R-GT Cup el 2022, amb l’Alpine A110 Rally, el pilot francès compta amb quatre assistències a Pikes Peak al seu currículum. En la seva tercera participació, va batre el rècord de la seva classe –ja a Time Attack 1– en completar l’ascens en 9m23.721s.

Rallye_MonteCarlo_2023_ Alpine
Nacho Mateo

“La rampa de Pikes Peak és un dels esdeveniments més importants de l’automobilisme. Tots ens vam meravellar amb les imatges d’aquesta escalada icònica, i aquest somni va agafar el nostre equip quan vam veure un documental sobre Pikes Peak una nit sense dormir quan estàvem fent proves a Espanya.

Philippe Sinault, director general de Signatech.

És un repte molt estimulant, però també sabem que és un exercici diferent i molt concret, en un recorregut molt atípic, entre una rampa de muntanya i una cronometrada de ral·li. Però això només fa que el repte esportiu i tècnic sigui encara més motivador.

Philippe Sinault, director general de Signatech.

Sobretot, volem posar el nom d’Alpine a l’esdeveniment, i aquesta primera participació ens permetrà veure on ens situem davant la competència de la nostra categoria, que és forta. Tenim una base excel·lent amb l’A110 GT4 Evo, que s’ha adaptat a les especificitats de la carrera. També comptem amb el suport dels nostres socis, Michelin i Raphaël Astier, que poden contribuir al projecte amb la seva àmplia experiència. Estem encantats de continuar l’aventura amb ell, després del títol de ral·lis de la FIA que va guanyar amb Alpine. Aquest programa a Pikes Peak també ens permet consolidar la posició d’Alpine en l’esport de motor nord-americà, inclosos els tres Grans Premis de Fórmula 1 i les 1000 milles de Sebring»

Philippe Sinault, director general de Signatech.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments