Ja coneixem el primer BoP per la temporada 2023 del WEC

El Balanç de Rendiment definit per la FIA per a les quatre primeres proves de l’any ja és conegut, amb les taules que ja tenen els valors de Le Mans.

La taula de Sebring s’utilitzarà en el Pròleg, prova abans de la temporada que es disputarà aquest cap de setmana, i en la primera cursa de l’any, i la segona taula serà vàlida per Portimão, Spa i Le Mans.

Sebring serà la primera etapa on els LMH (híbrids de tracció total o no híbrids de tracció posterior) competiran contra els LMDh híbrids d’eix posterior. El BoP influeix en diferents paràmetres com ara els pesos mínims, les potències màximes i els límits d’ús d’energia al llarg d’una cursa.

Per a la primera cursa de l’any, Toyota comença amb el cotxe més pesat de la graella (1063 kg), seguit de Ferrari i Peugeot, els tres híbrids LMH de la pista. A l’altre costat tindrem els LMH Glickenhaus i Vanwall no híbrids, seguits de prop pel Cadillac LMDh, el més lleuger dels «americans», en contraposició al Porsche, que serà el més pesat dels LMDh.

Pel que fa a la potència màxima, el Vanwall (més lleuger) tindrà menys potència màxima disponible (511 KW – 685 CV) mentre que el Glickenhaus es troba a l’altre costat (520 KW – 697 CV). En general, les potències de LMDh i LMH difereixen poc.

Cal destacar la velocitat mínima per activar el sistema híbrid LMH, que serà de 190 km/h per a Ferrari i Toyota i de 150 km/h per a Peugeot. Això es deu al fet que la velocitat mínima va lligada a la mida dels pneumàtics: Toyota i Ferrari tenen pneumàtics Michelin de diferents mides al davant i al darrere, mentre que Peugeot utilitza la mateixa mida en ambdós eixos.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments