Un nou format de classificació planeja sobre la Fórmula 1

Actualment, durant cada Gran Premi, el nombre de jocs de pneumàtics disponibles per pilot és de 13 (2 durs, 3 mitjans i 8 tous). Podria baixar a 11 (3 durs, 4 mitjans i 4 suaus) en el futur. Aquesta nova assignació es provarà en dos Grans Premis aquesta temporada.

Una nova distribució que anirà acompanyada d’una modificació del format de les qualificacions. És a Imola (19-21 de maig) on ​​s’ha de fer la primera experimentació amb pilots obligats a utilitzar un tipus de cautxú imposat quan normalment són lliures d’utilitzar els pneumàtics que vulguin durant les tres parts de la sessió. Amb aquest nou format, hauran de posar-se pneumàtics durs a la Q1, Medium a la Q2 i Soft a la Q3.

Si una de les sessions és declarada “humida”, l’elecció serà lliure. Hi haurà sis jocs de pneumàtics disponibles per a la classificació, i els altres cinc s’hauran de repartir entre els entrenaments lliures i la cursa.

Després del Gran Premi Emília-Romanya (encara no s’ha confirmat cap comunicació oficial l’elecció d’Imola), el segon experiment no hauria de tenir lloc abans de l’estiu. Pirelli i els equips tindran així temps per analitzar les dades i decidir sobre la rellevància del format i la seva adopció formal a partir de la temporada 2024.

Però ja, fins i tot abans que s’hagi fet aquesta primera prova, l’escepticisme preval entre els pilots.

Espero que no faci fred a Imola, sinó serà bastant complicat. Sincerament, no crec que hàgim de fer aquestes coses a la classificació. Realment no hi veig el sentit. És millor assegurar-se que tots els cotxes estiguin a prop l’un de l’altre que voler sempre trobar trucs per donar sabor a les coses.

Max Verstappen a Bahrain

Els fets semblen donar la raó a l’autor de la pole de Sakhir, ja que menys d’un segon va separar els 17 primers cotxes de la Q1. Els 10 primers de la Q2 es van agrupar en 0,845 i la batalla per la pole es va jugar a 0,138, la diferència entre l’holandès i el seu company Sergio Pérez. El que fa que aquest últim digui que realment no cal tocar el format actual.

“No necessitem això. Quan veus la classificació que vam tenir a Bahrain, que ajustada va ser, no veig on és la necessitat de canviar!

Checo Pérez

Charles Leclerc, 3r de la graella de Bahrain, tampoc ho veu, encara que no estigui en contra de la idea d’una prova.

“Realment no hi veig el sentit. Però ho intentem igualment i ja veurem.

Leclerc

Per tant, pel costat dels pilots, el camí sembla, doncs, molt abans de l’adhesió.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments