El Sierra Morena marca l’inici del SúperCER 2023

15 cotxes de la categoria Rally2 encapçalen una gran llista d’inscrits per a la prova cordovesa, puntuable per a l’S-CER, TER i International Iberian Rally Trophy.

En total uns 91 equips participaran al 40è Ral·li Internacional Sierra Morena, que tindrà lloc entre els dies 17 i 19 de març i donarà lloc a una nova temporada de ral·lis nacionals a Espanya. El Ral·li Internacional Sierra Morena serà la primera prova puntuable per al Supercampionat d’Espanya de Ral·lis, a més de ser vàlida tant per al Tour European Ral·li com per a l’International Iberian Rally Trophy, en tots dos casos per primera vegada en els més de quaranta anys d’història de la prova cordovesa. També serà puntuable per a la Beca Junior RTS, la Renault Clio Trophy Spain d’asfalt i la Dacia Sandero Ral·li Cup, així com per al Campionat d’Andalusia de Ral·lis d’Asfalt.

D’aquests 91 participants, ni més ni menys que 15 seran pilots amb muntura Rally2, la categoria principal a tots els campionats principals per als quals puntua la prova. No hi faltaran Pepe López/Borja Rozada, guanyadors de la passada edició del ral·li i actuals campions de l’S-CER. També hi haurà Iván Ares/José Antonio Pintor (campions del CERA el 2017), José Antonio Suárez/Alberto Iglesias (campions del S-CER i del Sierra Morena el 2021), Jan Solans (campió del Mundial de Ral·lis Júnior a 2019)/Rodrigo Sanjuán, Diego Ruiloba/Ángel Vela, Javier Pardo/Adrián Pérez o Surhayén Pernía/Alba Sánchez.

Rally_Lloret_2023_pernia Hyundai i20 Rally2
Nacho Mateo

Óscar Palomo/Marcelo der Ohannesian, Francisco López/Borja Odriozola, José Luis Peláez/Alberto Chamorro, Pablo Díez/Esther Gutiérrez i els alemanys Stefan Göttig/Natalie Solbach-Schmidt també competiran en aquest Rally Internacional Sierra Morena. També faran acte de presència els campions andalusos Pedro David Pérez/Alejandro Luis Leseduarte a més dels catalans Marc Comas/Laura Camps i Jaime Comas/Alejandro Barrios, completant així la llista de participants Rally2.

Més enrere hi haurà muntures Rally4, els pilots de la Beca Junior RTS i els Renault Cli Rally5 de la Clio Trophy Spain d’asfalt. Entre aquests cotxes Rally4 de tracció davantera hi haurà una nodrida participació de pilots i copilots estrangers. Més enrere sortiran els cotxes de Grupo N, entre els quals hi ha els Dacia de la Sandero Cup, així com els cotxes de l’apartat andalús i els que conformen l’apartat de Regularitat, els quals tancaran el gran grup d’aquest espectacular Ral·li Internacional Sierra Morena.

Entre els catalans destacar la presencia de Axel Coronado com a copilot de l’andorrà Sito Español amb un Peugeot 208 Rally, Sergi Pérez, campió del VolantRACC 2022 i Lorena Romero amb un altre Peugeot, Gil Membrado i Manel Muñoz amb un Ford Fiesta Rally4 i Anna Tallada, copilot de Fran Cima amb un Renault Clio Rally5. Dins de la Dacia Sandero Cup hi trobem el jove Biel Gavilán.

Itinerari

El divendres 17 de març començarà l’acció amb els entrenaments lliures, shakedown i Qualifying Stage, i es recuperarà el tram de la carretera de Medina Azahara, uUn tram clàssic que s’havia utilitzat anteriorment. Aquest tram de qualificació compta amb més de 3 quilòmetres de longitud, on els pilots prioritaris participaran a la qualificació on lluitaran pel millor temps, començant la Qualifying Stage a les 16:03 que decidirà la prioritat per a la selecció de l’ordre de sortida, que tindrà lloc a les 20:30 a l’Avinguda República Argentina, que de nou serà el lloc on s’erigirà la sortida cerimonial a partir de les 21:00.

La primera etapa de la prova tindrà lloc durant el dissabte 18 de març. Els tres primers trams seran els de KTVA-Obejo, superant els 13 quilòmetres, en el sentit contrari a la versió utilitzada el 2022, Cerrobejuelas i el seu asfalt tan abrasiu com a trencador i Pozoblanco-Villaharta amb gairebé 25 quilòmetres de longitud, el més llarg de tot el ral·li. Abans de tornar a l’assistència els pilots afrontaran el tram de Recalvi, un tram ‘Mickey Mouse’ de quilòmetre i mig de longitud situat al costat de les assistències als voltants de l’Estadi Nuevo Arcángel, centre neuràlgic d’aquest Rally Internacional Sierra Morena com ve sent en els darrers anys. A la secció vespertina la caravana del ral·li afrontarà una segona passada pels quatre trams, completant més d’un centenar de quilòmetres cronometrats.

Renault Clio Rally4 Ralli sierra morena 2021
© Renault Sport

Per a la jornada de diumenge, la segona i última etapa, es disputaran tres trams més a doble passada. Aquesta jornada començarà amb el tram de Trassierra amb un curt recorregut de només 5 quilòmetres i mig de longitud, abans del plat fort del dia: el mític tram de Villaviciosa de prop de 24 quilòmetres, en sentit contrari a l’edició del 2022, abans de dirigir-se fins a El Vacar, on faran un reagrupament d’uns minuts. El tercer tram del dia serà el tram de Còrdova de 3 quilòmetres i mig, utilitzat com a shakedown en anys anteriors, just abans de realitzar la darrera assistència del ral·li. La prova acabarà amb el bucle repetit, recorrent aquests tres trams per segona vegada finalitzant al tram que desemboca a Còrdova.

En total es disputaran més de 170 quilòmetres cronometrats repartits en aquests 14 trams, vuit a la primera etapa i els altres sis a la segona. Sumant els enllaços, el 40è Rally Internacional Sierra Morena comptarà amb prop de 600 quilòmetres de recorregut.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments