Sébastien Ogier i Vincent Landais van guanyar el Ral·li de Mèxic 2023 després d’un cap de setmana on han tingut la prova sempre sota control. Thierry Neuville i Elfyn Evans completen el podi i Gus Greensmith recupera la victòria al WRC2.
Sébastien Ogier (Toyota) té una habilitat per fer que la resta de competidors habituals del Campionat del Món de Ral·lis (WRC) semblin (gairebé) titelles quan ell apareix en escena. Amb un programa parcial el 2023, el francès va tornar a dominar guanyant el Ral·li de Mèxic, com a Montecarlo a finals de gener.
El vuit vegades campió del món va aprofitar l’accident del líder Esapekka Lappi (Hyundai) durant l’onzè tram el dissabte al matí. El de Toyota va pressionar al finlandès que va desembocar en un error del de Hyundai. Amb Lappi fora, Ogier, i el seu copilot Vincent Landais, només van haver de controlar una bona avantatge de més de mig minut sobre els perseguidors.
L’interès del final de Ral·li de Mèxic va estar en la lluita pels llocs d’honor. Elfyn Evans (Toyota) i Thierry Neuville (Hyundai) van disputar fins l’últim tram per la segona posició. El belga va guanyar in extremis, gràcies a una suspensió danyada a l’híbrid Yaris del gal·lès en les tres últimes especials.
El top 5 el completen l’actual campió Kalle Rovanperä (Toyota, 4t) i Dani Sordo (Hyundai). Tots dos pilots mai van estar en ritme de cursa. En el cas del finlandès per una mala posició de sortida i una evident falta de velocitat per a Sordo.
I Ford?
Els Ford Pumas Rally1 van acabar molt lluny per culpa de la falta de fiabilitat flagrant. Ott Tänak va perder molts minuts a la primera etapa, tot i que va salvar uns quants punts a la Power Stage i un 9è lloc, però no el liderat del campionat, que ara és en mans d’Ogier. Pel que fa a Pierre-Louis Loubet, la seva falta d’experiència en terrenys tan exigents com Mèxic es va fer sentir amb tres errors de pilotatge, una a cada etapa.
En el WRC2, la victòria va ser per a Gus Greensmith (Skoda). No retingut per M-Sport Ford el 2022, el britànic signa un retorn atronador a la categoria acabant per davant d l’actual campió, Emil Lindholm (Skoda) i Oliver Solberg (Skoda). En la carrera pel 2n lloc diumenge al matí, el francès Adrien Fourmaux va quedar fora per culpa, de nou, de la fiabilitat del seu Ford Fiesta (corretja de l’alternador).