El nou format de cap de setmana que vol implantar Domenicali a la F1

Sense fer massa soroll, Guenther Steiner va llançar una bomba en la conferència de premsa que va tenir lloc a Melbourne (Austràlia). El director d’equip de l’Haas va revelar que s’estaven duent a terme discussions per a la celebració d’una segona sessió de classificació durant el proper Gran Premi d’Azerbaidjan, programat per als dies 28 a 30 d’abril. Cal recordar que Bakú acollirà la primera de les sis curses sprint previstes aquest any a la Fórmula 1.

Durant el Gran Premi de Portugal de MotoGP al qual assistia, el cap de la Fórmula 1, Stefano Domenicali, va sorprendre a tothom parlant de la possibilitat de suprimir els entrenaments lliures. Segons l’ex-cap de la Scuderia Ferrari, aquestes sessions «interessen els enginyers, però no als espectadors». En aquell moment, es va pensar que es tractava d’un efecte publicitari, o d’una manera de preparar el terreny per a canvis futurs, més que d’una autèntica voluntat de desfer-se de les sessions lliures, tan importants per als pilots i els enginyers. La idea de la FOM és sobretot aportar emoció en cada sessió, amb la possibilitat d’atorgar punts en les sessions de lliures.

Sembla que la F1 no està gaire disposada a esperar fins al 2024 per provar un nou format. Davant la premsa, Steiner va suggerir que una segona sessió de classificació podria celebrar-se ja a Bakú. Això tindria l’avantatge de desvincular el resultat de l’Sprint i la graella del Gran Premi.

«Hi ha discussions en curs sobre una possible segona sessió de classificació. De moment, no sabem com ho farem.»

Steiner

No obstant, si s’arribés a fer, caldria avaluar si una sola sessió de proves lliures, és a dir, els lliures 1, seria suficient o no per permetre’ns evolucionar els cotxes amb una regulació correcta i de manera segura.

Sempre hi hauria una sessió d’Entrenaments Lliures 1 divendres al matí, amb la qualificació del Gran Premi organitzada divendres a la tarda. El dissabte, en lloc dels lliures 2 del matí, hi hauria una sessió de classificació, amb un contra-rellotge individual en una sola volta. És difícil imaginar una sessió completa amb Q1-Q2-Q3 a causa de l’ús regulat dels motors durant la temporada.

Això tindria un doble avantatge als ulls de la FOM. Primer, limitar-se a una sola sessió lliure i substituir-la per una classificació emocionant, tal com va sol·licitar Domenicali. I sobretot, desvincular el resultat de l’Sprint i l’establiment de la graella del Gran Premi.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments