El divorci entre la Fórmula 1 i Michelin continua

El Consell Mundial de l’Esport del Motor de la FIA va decidir al març llançar una licitació per als interessats en subministrar pneumàtics exclusivament per a la Fórmula 1, a partir de la temporada 2025 i fins al 2027, amb opció per un any més.

Des de l’any 2011, Pirelli és el proveïdor exclusiu de pneumàtics, però ha de tenir competidors perquè la seva candidatura pugui renovar aquest estatus. Segons alguns informes, Bridgestone podria estar interessat en una oferta, havent estat l’únic proveïdor de pneumàtics a la F1 entre el 2007 i el 2010.

Michelin es retira d’una sol·licitud perquè la competició de la FIA sigui el proveïdor exclusiu de pneumàtics per a la Fórmula 1 s’hi han de produir pneumàtics que «es destrueixin a si mateixos», en el que el CEO Florent Menegaux considera que és una artificialitat en la disciplina i no té res a veure amb mostrar al públic la tecnologia darrere dels compostos de cautxú.

A Michelin encara no li interessa competir per aquest procés si l’aposta de la Fórmula 1 continua per ser necessari «tenir pneumàtics que es destrueixin». En declaracions a la publicació ‘The Drive’, el conseller delegat de Michelin, Florent Menegaux, va explicar aquesta situació.

«La pregunta és, com aprofitem la tecnologia per tenir un bon espectacle. I aquí és on entra en joc la F1, perquè fa temps que discutim amb ells i no hi estem d’acord. Perquè diuen que per fer un espectacle cal tenir pneumàtics que es destrueixin a si mateixos. I crec que no sabem com fer-ho. Per tant, no podem estar d’acord”.

Tot i que està lluny de la Fórmula 1, Menegaux ha recordat que Michelin continua produint pneumàtics per a l’automobilisme i no necessita la competència mundial dels monoplaces per ser reconegut pel públic.

«Hem de recordar per què Michelin està a les carreres. Primer no es tracta de l’espectacle. No té res a veure amb la marca. Té a veure amb la tecnologia. Estem a les curses perquè és la millor manera de provar ràpidament les noves tecnologies en directe. Aquest és el primer motiu. I, per descomptat, hi ha beneficis secundaris. Un benefici secundari és l’espectacle. Un avantatge secundari és el reconeixement de la marca, però pel que fa a la consciència de la marca, Michelin és una de les marques més conegudes del món. No necessitem fer això [F1]”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

1 COMENTARIO

Subscriu-te
Notificació de

1 Comment
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
Eloi Saez
11 Mesos fa

Molt bé per MICHELIN