Des del 1976 i l’horripilant accident de Niki Lauda, no s’ha vist cap cotxe de Fórmula 1 circulant per la Nordschleife en un Gran Premi.
Des de llavors, les oportunitats de veure un monoplaça de Fórmula 1 travessant el bosc de Nürburgring han estat escasses. L’últim afortunat va ser Michael Schumacher quan va prendre el volant del Mercedes W02 2011 durant les 24 Hores de Nürburgring del 2013.
Anteriorment, el seu compatriota Nick Heidfeld també va completar un recorregut pels 20,832 quilòmetres de la Nordschleife el 2007 al volant del BMW Sauber F1.06 de la temporada 2006. L’objectiu era simplement fer una volta, ja que el monoplaça estava limitat i la seva velocitat màxima es va fixar en 275 km/h, amb pneumàtics de demostració. Com era d’esperar, no va aconseguir batre cap rècord, amb un temps de volta de 6’36 minuts, i no va continuar els seus esforços ja que els mecànics l’esperaven a la línia de sortida/arribada.
Setze anys després de l’aparició del BMW Sauber, Red Bull repetirà la gesta amb Daniel Ricciardo a la Nordschleife. El 9 de setembre, a les 12 hores de Nürburgring, en una ronda del campionat de Nürburgring Endurance Series (NLS), la beguda energètica correrà un dels seus antics cotxes de Fórmula 1. L’esdeveniment s’anomena «Red Bull Formula Nürburgring» i se celebrarà el dissabte.
Per aquest projecte, Red Bull ha convocat el seu tercer pilot, Daniel Ricciardo, que ha tornat a l’equip aquesta temporada després de quatre anys amb Renault (2019-2020) i McLaren (2021-2022). L’equip austríac no ha especificat quin monoplaça s’utilitzarà, però es podria escollir el RB7 2011, que ja es va utilitzar per a una exhibició a Bathurst el passat febrer amb el jove Liam Lawson.