La FIA parla de l’accident de Breen

Després de l’accident de Craig Breen s’ha parlat molt de la seguretat dels cotxes i dels test. Andrew Wheatley, director de ral·lis de la FIA, explicava en una entrevista als mitjans abans del ral·li de Croàcia les intencions de l FIA i com veu la situació l’organisme internacional després del fatídic incident.

Tot i que la investigació segueix el seu curs, el mandatari creu que la solució no serà fàcil ja que les particularitats que van rodejar el fatídic accident son molt particulars. Tot i així assegura que pendran totes les mesures que estiguin al seu abast.

Detalls de l’accident de Craig Breen

«Hi ha una investigació en curs que continuarà. No estem en posició de dir si es prendrà alguna mesura en el futur. Puc assegurar-los que hi ha un equip dedicat a la FIA que està investigant totes les oportunitats per entendre com seguir endavant».

Segons Wheatley, els detalls de l’accident de Craig són molt particulars i no hi ha una solució senzilla.

Els detalls de l’accident de Craig són molt particulars i no estic segur que hi hagi una solució senzilla. Tenim molta informació però no estem en posició de compartir els resultats. No podem portar de tornada Craig, però podem intentar assegurar-nos que podem prendre totes les mesures possibles».

Craig breen memoria
HMSG

Avaluació de la situació actual

Parlant amb els pilots, Wheatley va afirmar que els pilots van transmetre que els cotxes actuals són emocionants de conduir i que ningú vol dir que ja n’hi ha prou. Com a part d’un procés constant, estan avaluant en quin punt es troben i quines mesures s’han de prendre per millorar la seguretat dels pilots en les proves de WRC.

«Parlant amb els pilots, els encanten els cotxes que tenen en aquest moment, és emocionant conduir-los i ningú no vol dir que ja n’hi ha prou. Com a part d’un procés constant, estem avaluant en quin punt ens trobem».

Wheatley també va confirmar que les normes de seguretat a les proves privades prèvies als esdeveniments també s’estan debatent al si de l’organització.

«Crec que la realitat és que tenim controls força estrictes sobre els tests i hi ha una quantitat limitada de dies que [els equips] poden utilitzar i han de fer sol·licituds als organitzadors ia la FIA per planificar aquests dies».

Hi ha una sèrie de directrius de seguretat per als tests, però òbviament el nivell de seguretat dels tests privats no és el mateix que una prova del WRC, que es planifica amb anys d’antelació”.

«El que hem après d’aquest tràgic accident és que hem d’entendre què es pot fer perquè la possibilitat del 10% es converteixi en una possibilitat del 8% o del 6%. Crec que mai deixarem d’aprendre i espero que puguem utilitzar la experiència i la informació per entendre quins petits canvis podem fer.»

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments