El Gran Premi de Miami ha fet alguns canvis en el seu recorregut abans d’acollir l’edició del 2023 aquest cap de setmana (del 5 al 7 de maig).
Pel que fa a les infraestructures i el circuit, el principal canvi que s’ha fet és el seu reasfaltat complet, com va ser parcialment el cas a Bakú el cap de setmana passat. Durant el Gran Premi, la manca d’adherència fora de la pista també va ser assenyalada per tota la graella. Així, els organitzadors esperen “augmentar l’espectacle de la cursa el 2023 facilitant els avançaments dels pilots.
Pel que fa al disseny en si, hi ha pocs canvis importants per informar. S’ha mantingut la xicana de les corbes 14-15 tan criticada l’any passat i que va veure com Esteban Ocon i Carlos Sainz van cometre errors en els entrenaments lliures. No obstant això, el revolt 15 s’ha modificat molt lleugerament, mentre que s’han reduït les escapatòries dels revolts 1, 4, 7 i 11.
A més, dues de les tres zones DRS també han experimentat un canvi important. Les zones d’activació s’han traslladat efectivament per reduir les zones DRS en qüestió a 75 metres. El primer punt d’activació del DRS a la recta fins al revolt 11 s’ha mogut de 30 metres després del gir 9 a 105 metres després del gir, reduint la zona del DRS en 75 metres. La segona zona DRS de la recta també s’ha escurçat en 75 metres i ara comença 525 metres després del revolt 16 en lloc dels 450 metres anteriors. L’última zona, situada a la línia de sortida-arribada, no ha estat modificada.
L’any passat s’havia considerat que era fàcil d’avançar gràcies, en particular, a la llarga línia recta situada entre les corbes 16 i 19. Malgrat tot, els dràstics guanys de càrrega aerodinàmica aconseguits pels equips l’hivern passat sembla que han fet més difícil els avançaments aquest any.
A diferència de l’any passat, el paddock es troba ara dins de l’estadi Hard Rock. L’estadi dels Miami Dolphins ha estat dissenyat per acollir els 10 equips de Fórmula 1, així com les autocaravanes de F1, FIA i Pirelli. Per atreure el màxim d’espectadors i les estrelles internacionals més importants, els organitzadors també han fet una important inversió de cara a l’edició 2023, per construir un nou Paddock Club de 17.000 m² que acull més de 6.000 convidats en suites.
La primera sessió d’entrenaments lliures aquest divendres a les 20.30 h hora catalana.