El «momentum» de Rovanperä al Ral·li de Portugal 2023

Hi ha moments a la vida en què tot surt bé. Aquestes situacions signifiquen que travesses una bona ratxa. Els americans per referir-se a aquests moments en què tot va rodat diuen momentum.

L’actuació de Kalle Rovanpera dissabte, quan va resoldre el ral·li al seu favor, va ser a vista de tothom el moment del finlandès. Però per a Jari-Matti Latvala va ser divendres que va fer la feina invisible, que li va permetre concloure dissabte:

“Van aconseguir la victòria amb estil. Estic molt satisfet amb l’actuació de Kalle i Jonne. Ja vaig tenir aquesta sensació quan parlava amb ells després del shakedown i vaig veure com conduïen. Ja en aquell moment, Kalle confiava amb el cotxe i va poder empènyer bé i divendres, va quedar segon a la carretera, i aquesta no és una posició fàcil.

Latvala

Al meu entendre, el millor dia va ser divendres perquè va ser el més dur. Va ser el segon cotxe a la pista amb pitjors condicions d’adherència i va conduir a aquesta velocitat per liderar més tard la jornada. Sé que dissabte al matí també va tindre una gran actuació.

Latvala

Després de divendres, estava bastant segur que podrien aguantar. Estan molt tranquils al cotxe i poden suportar la pressió i tot estava controlat, tret que alguna cosa va sortir malament amb el cotxe o punxéssim. Aquesta és la naturalesa del que pot passar en aquest tipus d’esdeveniments”.

Latvala
Rally Portugal 2023
Nacho Mateo

I és que el ritme de dissabte de Rovanperá és justificable fins a cert punt per la seva posició de sortida, però divendres, segon sobre els trams portuguesos on la pols i l’obrir pista penalitzem enormement va saber mitigar aquesta situació fins a tal punt que ja el divendres a la tarda va encadenar dos escratxos consecutius en dos trams llargs com Góis i Arganil que cal sumar el millor registre ja en la primera passada pel propi Arganil.

El setè tram de la prova era la clara demostració del ritme i la velocitat de Kalle. A la cronometrada de Mortágua, de 18,15km i que només es corria en una ocasió, per la tarda, el finlandès tornava a escombrar part del tram pels seus rivals que venien pel darrera. Va ser capaç de quedar en segona posició a només 4 dècimes de l’escratx de Lappi i ampliar el seu avantatge al capdavant.

Aquesta primera jornada va ser el trampolí per la victòria de Rovanperä. No només es tractava de no perdre el tren amb els de davant sinó que a més a més va ser capaç de lluitar amb ells quan tenia una de les majors adversitats en les proves sobre terra en contra, netejar la traçada.

La resta és història.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments