El sostre pressupostari podria arribar al WRC

El Campionat del Món de Ral·lis, juntament amb la FIA, està estudiant la implantació d’un topall de costos per fer més assequible la màxima categoria, en un nou intent per atraure els fabricants.

Els límits de costos s’han introduït recentment a la Fórmula 1 el 2021 i a la Fórmula E la temporada passada per evitar que els costos es descontrolin en detriment de les disciplines.

Actualment, els Rally1 operen sense un límit de costos, cosa que significa que els equips Toyota, Hyundai i M-Sport-Ford són lliures de gastar el que desitgin en programes de ral·li. El promotor del WRC creu que els costos s’han anat allunyant de la xifra original prevista per als Rally1 que es van introduir l’any passat. S’entén que el cost d’un cotxe de Rally1 s’acosta al milió d’euros, mentre que els de Rally2 tenen un límit d’uns 200.000 euros.

El WRC i la FIA han revelat en declaracions a autosport.com que un límit de costos és una idea sobre la taula com a part d’un debat més ampli sobre el futur a llarg termini del WRC, ja que volen aconseguir el seu objectiu: ser quatre fabricants.

«Aquest és un treball en curs en aquest moment. Recordo quan hi havia una hipòtesi de costos per als cotxes actuals. No et dic la xifra, però s’està desviant una mica a la direcció equivocada».

Peter Thul, director esportiu sènior del WRC.

«D’acord, és un esport dirigit per enginyers i els enginyers volen tenir els cotxes més ràpids. Però la limitació de costos és molt important. Hem de reduir els costos. Els caps d’equip han d’anar a la junta i han de justificar la inversió, això és segur».

Peter Thul, director esportiu sènior del WRC.

El director tècnic de la FIA, Xavier Mestelan Pinon, està d’acord que si es poden reduir els costos tecnològics, resultarà beneficiós per als fabricants que busquin obtenir més rendiment de la inversió que suposa competir al WRC. També va revelar que la perspectiva d’un límit de costos és un tema clau per a les possibles marques que estiguin considerant un futur programa al WRC. En declaracions a autosport comentava.

Crec que per a un fabricant té més sentit gastar diners en màrqueting i activació que en un pistó boig o el que sigui per estalviar 10 grams o una cosa així. Crec fermament que si podem reduir el cost de la tecnologia tindria més sentit per a mi, perquè la marca tindrà més poder d’activació. Seria bo per a ells i bo per al campionat.

Mestelan Pinon a Autosport

Crec fermament que és una bona opció. És una cosa rellevant a la F1 i a la Fórmula E i és una cosa que està sobre la taula si tothom es posa d’acord i té sentit fer-ho.

El director de ral·lis de la FIA, Andrew Wheatley, també apuntava cap a la mateixa direcció:

Es pot fer un límit de costos de diverses maneres, no ha de ser un límit de costos publicat. Pot ser una restricció tècnica i esportiva en un reglament que pot tenir el mateix efecte que un límit de costos. Això ha funcionat molt bé a Rally2, ja que hi ha un límit de costos tècnics i se’n poden veure els resultats».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments