Els nous pneumàtics de pluja de Pirelli podrien ser la clau del cap de setmana a Mónaco

En un cap de setmana on es preveu pluja, Pirelli portarà les gomes més toves a Mònaco, com és habitual. Es van triar els compostos C3 (P Zero dur), C4 (P Zero mitjà) i C5 (P Zero suau).

No obstant això, podrien ser els nous pneumàtics de pluja (sense necessitat de mantes tèrmiques) els protagonistes, amb la previsió metrològica que apunta a pluges dissabte i diumenge, cosa que podria complicar encara més la vida dels pilots. En una pista seca, hi hauria molt poca adherència i un desgast limitat. Els compostos més tous escollits per Pirelli ofereixen un bon nivell d’adherència en termes de tracció, però l’adherència mecànica és limitada.

La longitud total d’aquest circuit històric és de només 3.337 quilòmetres. Mònaco ha acollit 68 curses i el pilot més victoriós és Ayrton Senna. El mític brasiler va ser el primer a passar la bandera a quadres en gairebé totes les curses celebrades entre el 1987 i el 1993. L’única excepció va ser el 1988, quan estava al capdavant i es va retirar a la volta 66. Mònaco té la velocitat mitjana més baixa de tot el campionat: uns 150 km/h. L’any passat es van utilitzar tots els compostos, inclosos els pneumàtics intermedis i de pluja. En condicions de sec, els pilots només haurien de fer una parada.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments