Honda motoritzarà Aston Martin a partir de 2026

Sospitàvem que alguna cosa estava passant per part de la Sakura, que l’elecció de marxar a finals del 2021 s’havia pres massa ràpid, que les ganes de tornar hi eren. No amb Red Bull que mai ha deixat de subministrar i amb qui està vinculat fins a finals de la temporada 2025, però potser amb McLaren es va pensar malgrat el seu ruïnós divorci el 2017.

El sol va sortir a un altre lloc per a Honda, a Silverstone, on Aston Martin està invertint generosamente per construir un equip guanyador. Per Honda, el futur calia un equip estable amb futur i, per Aston Martin, calia un estatus de “fàbrica” sense el qual res és possible. Les conversacions van ser ràpides i el resultat s’ha segellat aquest dimecres al matí a Tòquio en presència de Toshihiro Mibe, director general d’Honda, Lawrence Stroll, president executiu de l’equip Aston Martin F1, Koji Watanabe, president d’Honda Racing Corporation, i Martin Whitmarsh. CEO d’Aston Martin Performance Technologies Group.

Honda, seduït per l’enfocament sostenible de la F1

Honda, que mai va marxar, ho justifica amb la normativa de motors del 2026 donant un més protagonisme l’elèctric -multiplicat per tres- i a l’ús de combustible 100% sostenible. Dos eixos que encaixen amb la voluntat manifesta de la firma d’aconseguir la neutralitat de carboni l’any 2030.

«Treballar en compliment d’aquesta normativa tindrà un significat profund pel que fa a les oportunitats per a Honda de continuar el desenvolupament de les tecnologies del futur. És amb aquesta convicció que Honda ha decidit, doncs, acceptar el repte, i és Honda Racing Corporation (HRC), responsable de les activitats d’automobilisme i motocicletes des del 2022, la que assumirà el disseny, la construcció i el desenvolupament dels motors.

La F1 es convertirà en una plataforma que facilitarà el desenvolupament de les nostres tecnologies d’electrificació; que està en línia amb l’objectiu d’Honda de neutralitat de carboni. Amb la nova normativa de 2026, la clau de la victòria serà un motor elèctric compacte, lleuger i potent amb una bateria d’alt rendiment capaç de gestionar una potència elevada i ràpida. Creiem que les tecnologies i el saber fer adquirits en el context d’aquest nou repte es poden aplicar directament als nostres futurs vehicles elèctrics de producció.

CEO d’Honda, Toshihiro Mibe

El nostre nou soci Aston Martin F1 Team, comparteix la mateixa actitud sincera i la mateixa determinació. I la mateixa ambició de tenir èxit a la pista. Honda és un gegant mundial l’èxit del qual en l’esport de motor és increïblement impressionant.

Lawrence Stroll

Aquesta aliança amb un constructor és la peça que falta a l’edifici que està construint l’empresari canadenc.

«Avui tenim aquesta gran oportunitat d’unir forces amb un gegant esportiu i convertir-nos en un equip de fàbrica. Aquest és un pas molt emocionant i important per a l’equip. És evident que ambdues organitzacions comparteixen la mateixa visió i determinació per tenir èxit. Hem vist que Honda ha aconseguit grans èxits en les últimes temporades. Sobre nosaltres, encara estem en procés de construcció, però estem orgullosos, honrats i agraïts d’estar en condicions de fer aquesta associació.

Martin Whitmarsh

Aston Martin feliç de convertir-se en equip de fàbrica

«La normativa de 2026 requerirà una perfecta integració de xassís i motor que només pot produir una relació de «fàbrica». Tenir aquest soci ens posa en condicions de lluitar pel campionat. Durant els últims 18 mesos hem reclutat les persones adequades, hem desenvolupat la nostra infraestructura, els nostres procediments i la nostra pròpia cultura d’equip per guanyar. Sabem que necessitem socis sòlids i, amb Aramco que ens ha unit per a aquesta missió, ara ens uneix Honda que ens té molt a ensenyar! »

Honda que, d’alguna manera, torna a pujar al carro ja que a Sakura gran part del personal tècnic es va reenviar a altres departaments a finals del 2021 mentre que a Brackley, Maranello, Viry-Châtillon i Milton Keynes la feina ha estat constant.

No hem deixat mai de subministrar motors i no hem reduït les nostres activitats d’R+D. El compromís dels nostres departaments mai s’ha aturat. L’octubre de 2020 vam anunciar la nostra retirada de la F1 al final de la temporada 2021, però estàvem totalment compromesos amb el desenvolupament del motor fins al març de 2022, després ens vam centrar en el projecte de neutralitat de carboni. Crec que no hem perdut gaire!

Koji Watanabe, cap de HRC.

Honda té dues temporades i mitja per davant per posar-se al dia; un període de temps que Aston Martin aprofitarà per consolidar l’edifici i convertir-se en aquest «top team» que imposa la condició de fàbrica. Esdevenir soci d’Honda és una gran oportunitat per a l’equip britànic, però també una gran responsabilitat… Sobretot perquè vindrà després del totpoderós RedBull Racing!

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments